Avatar billede Widefelix Novice
30. august 2014 - 00:04 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg godt handle som firma ved at samle computere for folk?

Som overskriften siger. Jeg har fået en henvendelse fra en gut der gerne vil have ny computer, men hans budget er ikke det største. Og derfor tænkte jeg på om jeg kan handle som firma på feks Komplett, og dermed få det billigere, da jeg jo handler det ind og samler og sælger til ham.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2014 - 08:17 #1
Du kan godt lave et firma. Men du omsætter næppe nok til at få rabat, og som firma er det dig, der overtager garanti/reklamation byrden for din kunde.
Hvis du køber ind som privatperson på kundens vegne, så har fx komplet.dk stadig garantiforpligtelsen.
Avatar billede Widefelix Novice
30. august 2014 - 08:21 #2
Men er der en måde at få rabat derinde på? Altså så det både bliver billigere for ham og mig
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2014 - 08:51 #3
Det skal du ikke regne med hvis du ikke køber en palle med harddiske ad gangen. Salg i små portioner koster en del i håndtering af enkeltdele, så der er ikke meget at give af.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. august 2014 - 09:10 #4
Vær lige opmærksom på, at det, der kan få det til at se billigere ud (generelt), når du ser på erhvervspriser, kan være at der må annonceres med priser excl. moms.
Avatar billede Widefelix Novice
30. august 2014 - 09:18 #5
Så vidt jeg har læst på Kompletts side er alle deres priser inkluderet moms.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2014 - 09:43 #6
Men hvorfor lige komplett? Hvis det skal være, så ring/skriv til dem. Vi kan jo ikke love dig rabatter hos dem.
Avatar billede Widefelix Novice
30. august 2014 - 10:07 #7
Årsagen til Komplett, er at jeg har købt for over 15.000 derinde og har aldrig haft problemer med servicen eller leverancen, du siger noget, tror jeg vil prøve :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. august 2014 - 10:13 #8
Æhm - skift til Erhverv, så er priserne da excl. moms som alle andre steder. Når du handler med private SKAL du inkludere momsen, men til erhvervsdrivende kan man godt forsøge at få tingene til at se lidt billigere ud ved at udelade den.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2014 - 11:06 #9
Kan jeg godt handle som firma ved at samle computere for folk?
JA.

Så vidt jeg har læst på Kompletts side er alle deres priser inkluderet moms.
JA når det er til private.

MM Vision må også lige nævnes.
http://www.mm-vision.dk/

Man hvorfor købe hos Komplet.dk - det er jo ikke en grossist !
https://www.google.dk/search?q=grossist&oq=grossist&aqs=chrome..69i57j69i60.699948j0j7&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8#q=grossist+computer

Hvis din indkomst ikke udgør mere end 50.000 kr om året behøver du ikke at oprette et firma - så hedder det husflid.
http://ivaekst.dk/vaekst/0/0/4/2/skal-min-virksomhed-momsregistreres
Avatar billede Widefelix Novice
30. august 2014 - 11:25 #10
Så jeg kan trække momsen fra? Er kun en ung teenager så får langt fra 50.000 om året
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. august 2014 - 11:55 #11
Hvor vil du trække moms fra? Idet du jo så hverken afregner ind- eller udgående moms, er der ingen steder at trække den fra.
Avatar billede Widefelix Novice
30. august 2014 - 12:18 #12
Undskyld, tror ikke lige jeg fangede hvad du skrev med moms, altså jeg skal bare lægge moms oveni når jeg sælger den videre? Hvad er en grosist, har ikke lige hørt det før
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2014 - 12:21 #13
Du skal også have en myndig person i firma, dvs en over 18 år. Drop det. Kør det som hobbyfirma med regnskab, så du har noget til selvangivelsen.
Avatar billede Widefelix Novice
30. august 2014 - 12:40 #14
Ok tak for hjælpen, læg et svar alle sammen
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2014 - 17:39 #15
Undskyld, tror ikke lige jeg fangede hvad du skrev med moms, altså jeg skal bare lægge moms oveni når jeg sælger den videre? Hvad er en grossist, har ikke lige hørt det før

En grossist er en virksomhed der sælger vare til foreksempel et supermarked. Supermarked køber vare hos grossisten billigere end den pris, som den sælges til i butikken. Det smør det ligger på hylden i supermarked er købt hos en grossist.

Hvis du har en virksomhed og skal sælge en vare videre så plejer man at købe varen hos en grossist. Hvis du køber vare hos en grossist, får du dem billigere end hvis du foreksempel køber hos Komplet.dk.
Avatar billede Widefelix Novice
30. august 2014 - 17:43 #16
Er Computersalg.dk ikke en grossist :)
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2014 - 17:53 #17
Nej det er en butik ( detailhandel ) som har købe vare hos en grossist.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2014 - 18:18 #18
svar