Avatar billede DonDaase Novice
30. august 2014 - 23:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billetpriser på storebæltsfærgen

Hej eksperter.

Lidt underligt spørgsmål. Er der nogen der kan huske ca. hvad det kostede hvad det kostede at komme over Storebælt med færgen før broen kom. Jeg har en kammerat der siger at det kostede 900 kr for en retur med bil i slut 70'erne. Det skurer lidt i min hjerne. Kan det være rigtigt?

//Jan.
Avatar billede finb Ekspert
31. august 2014 - 15:54 #1
Nej, mindre end 900.
Tag prisen i dag,
og regn baglæns vha.
www.DST.DK nettoprisindex.
Avatar billede MADOlsen Forsker
02. september 2014 - 15:21 #2
Tag prisen i dag,

Jeg var et smut på Østfyn her i ferien, og det ser sgu ud til, at Scanlines har indstillet driften på Halskov - Knudshoved... ;-)
Avatar billede jens48 Ekspert
02. september 2014 - 19:53 #3
Da Storebæltsbroen åbnede i 1998 kostede det 210 kr at køre over og debatten før åbningen gik på at prisen skulle ligge ca. 35 % under færgeprisen. Så kan du selv regne efter.
Avatar billede DonDaase Novice
17. oktober 2014 - 21:54 #4
Tak jens. Det var vist det tætteste vi kommer på. Læg et svar så godkender jeg.
Avatar billede jens48 Ekspert
17. oktober 2014 - 23:29 #5
Du får et svar