Avatar billede sneboldlol Nybegynder
01. september 2014 - 20:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man helt undgå at blive ddos/dos?

Hej jeg vil gerne livestream mine spil over den kendte streaming side kaldet Twitch. jeg vil bruge OBS (Open Broad Caster) til at streame.

men jeg er bange for det der hedder ddos/dos og at folk kan misbruge min ip til det osv. men jeg vil høre.. kan jeg streame unden at blive hacket på nogen måde hvis jeg KUN streamer spillet?

mvh. Sneboldlol
Avatar billede sonalias Seniormester
02. september 2014 - 08:04 #1
Hej, nej det kan du ikke. ddos kan ramme alle services der kører på, eller på anden måde har et API ud mod internettet. Senest har hele/dele af twitch været nede da de blev DDOS'et af hacker gruppen Lizard Squad. Uanset din streaming software kan du ikke gøre noget for at beskytte din stream. En af de eneste kendte metoder til at forhindre DDOS er ved at selv hoste din stream og så sige at kun danske IP adresser kan se den. Hvis du vil have en stream der kan ses af hele verden er du også modtagelig overfor angreb fra hele verden :)
Avatar billede sneboldlol Nybegynder
02. september 2014 - 14:39 #2
Ok mange tak for svaret tror bare at jeg holder mig fra det :)
Avatar billede sneboldlol Nybegynder
02. september 2014 - 14:41 #3
er lidt dum til de her point-system bare skriv svar så skal jeg prøve at gi' dig dem :)
Avatar billede sonalias Seniormester
03. september 2014 - 10:09 #4
svar, skriv hvis du skal bruge hjælp til at lukke :)