Avatar billede d-u-k Praktikant
03. september 2014 - 00:36 Der er 17 kommentarer

win 7 på medion akoya e6240t

Jeg prøver at installere win 7 på medion akoya e6240t, der var win 8,1 på før, men vil Down grade den til win 7. jeg kan få den til at boote på dvd, og loade til win logo, og der fra dør installationen, der kommer en rød bjælke øverst på skærmen.
jeg har så fundet frem til at det er uefi i bios der driller. men har efter 4 timer med bios måtte sande at jeg har brug for hjælp. bios versionen er 606. i boot option i bios kan jeg kun finde cd drev, Windows boot manager, ip4 og ip6.

hvad skal jeg gøre. kan ikke finde en løsning på nettet. kan kun finde en omtale om problemet på tyske forums, men ingen løsninger.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2014 - 08:16 #1
kan man ikke bare nulstille bios på vanlig vis, og derefter starte direkte på cd, så den ikke kommer på win8 først.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2014 - 09:34 #2
Af alle de Pc med UEFI Bios jeg har haft fingrene i er Medion Akoya en af de sværeste! Den er utroligt svært at starte op og installere Windows 7 på!
Jeg har 2 råd det første er' køb en ny Harddisk og sæt den i stedet. For den medfølgende.
Gem den originale til eventuel garanti reparation.
Den anden mulighed er når du kommer til stedet hvor du vælger installation så skal du slette hele disken. Så den står som uallokeret hvorefter du trykker instal. Du får nok besked på at der oprettes en lille ekstra partition og dette er i orden det er en EFI Partition. Herfra skulle der så ikke være yderligere problemer Bortset fra Driverne.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2014 - 09:40 #3
Hvis du giver op! Er her en vejledning til Hvordan du får Win-8 Til at fremstå næsten som Win-7.
http://gratisupload.dk/vis/705880
Avatar billede d-u-k Praktikant
03. september 2014 - 21:59 #4
jeg har prøvet med en ny hd. men selv med den kan jeg ikke gøre noget. selv installationen stopper samme sted. jeg kommer ikke vider efter den starter med den anden load screen.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2014 - 22:14 #5
Du skal have noget der ligner dette for at kunne installere på et UEFI System
http://gratisupload.dk/vis_billede/713910/
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2014 - 22:33 #8
Uden adgangskode ser jeg intet! :-(
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2014 - 22:45 #9
Har du kigget på Fanen Save & exit
Avatar billede d-u-k Praktikant
03. september 2014 - 22:53 #10
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2014 - 23:01 #11
Har du trykket på Load Default settings Ok og der efter F10 og Yes?
Avatar billede d-u-k Praktikant
03. september 2014 - 23:05 #12
ja uden det store held. der sker ikke rigtig noget. nogle settings sættes tilbage til standard, men uden at det hjælper.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2014 - 23:14 #13
Du må ikke have nogen form af security Enablet
Avatar billede d-u-k Praktikant
03. september 2014 - 23:26 #14
de er alle slået fra
Avatar billede d-u-k Praktikant
03. september 2014 - 23:43 #15
under security er der masser af indstillinger der kan instilles og jeg aner ikke hvad de er til. der er platform key (pk), key Exchange key (kek), authorized signatures, authorized timestamps og forbidden signatures hvad med dem.

http://gupl.dk/713936/
http://gupl.dk/713937/
http://gupl.dk/713938/
http://gupl.dk/713939/
http://gupl.dk/713940/
Avatar billede d-u-k Praktikant
06. september 2014 - 19:00 #16
ingen der kan hjælpe.............
Avatar billede d-u-k Praktikant
11. september 2014 - 22:37 #17
??????