Avatar billede jesper_l Nybegynder
04. september 2014 - 14:42 Der er 1 kommentar

3D program til 3D-print

Hej Eksperter

Min skole overvejer at købe en 3D printer ind til vores kreative fag (billedkunst, fysik/kemi, materiel design osv osv.) og vi har set på en makerbot...

Mit spørgsmål går på hvilket program der kan anbefales at man bruger her? Jeg søger brugervenlighed, men kan godt forstå at der nok er en forholdsvis stejl learningcurve på sådanne programmer.

Ligeledes vil jeg høre hvilket hardware i regner med at skulle anskaffe - altså hvad skal den computer vi kobler tingene til have af hardware...

Håber at høre fra nogen med erfaringer inde for emnet.

mvh
Jesper
Avatar billede Thomas_ProtechDK Nybegynder
11. september 2014 - 13:56 #1
Hej Jesper,

Der findes masser af 3D CAD programmer som jeg går ud fra er det du er på udkig efter.

Som skole skal I sandsynligvis ikke betale (særligt) meget for disse programmer, men nogle af dem er som du selv er inde på, meget svære at komme igang med.
Inventor, Solidworks osv. kan alt det I skal kunne (og meget meget mere til), men er nok for komplekse at komme igang med.

ALternativerne kan være 123D Design fra Autodesk eller SketchUp (tidligere Google). Jeg tror de langt hen ad vejen kan dække Jeres behov, og de er ikke så komplekse at komme igang med.

Hvis du har flere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte mig, Protech forhandler blandt andet MakerBot.
Du finder mere info på www.protech.dk