Avatar billede ng_tnt Nybegynder
05. september 2014 - 14:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Faktura problem i C5 med Word

Har pludselig fået problemet med at starte Word når jeg forsøger at udskrive fakturaer. Har altid virket efter opsætning, men nu kan jeg kun udskrive 1 ud af 100 gange. Ingen åbenlyse problemer, opsætning er gennemgået igen igen.

Håber der sidder én derude med de rette guldkorn.

Min C5 er 4,0SP1, køres på en Win 8.1 pc'er - har prøvet alle kompabilititets-muligheder i Win8.1 - uden held.

Kommer frem med "Executable file er holdt op med at fungere" og så kan jeg blot lukke denne, som lukker programmet.

haster jo lidt da jeg helst ikke vil lave faktura manuelt ;-)
Avatar billede danjo Novice
05. september 2014 - 17:24 #1
spørgsmål:
1. Har du nogensinde kunnet udskrive fra C5 på din nye Win 8.1 maskine?
2. Hvilken Office pakke har du?
3. Under GENERELT - TILPASNING - SYSTEMOPSÆTNING, er der da henvist til det rigtige directory (mappen hedder "DokStyr")
4. Hvis du går ind under GENERELT - KARTOTEK - DOKUMENTSTYRING - DOKUMENTTYPER - FAKTURA - SKABELON, kan du da se henvisning til en "xxx.Dot" fil eller en "xxx.Dotx"?
5. Hvis du kan, kan du da trykke på knappen "Ret" og Word åbner sig med din fakturaskabelon?
6. Er alle filer på din PC med *.doc eller *.dotx associeret med Word?

Der er endnu flere muligheder desværre, det kan også være en ældre skabelon, der ikke er kompatibel med Word's bogmærker osv...

MVH
Dan Johansen
www.consona.dk
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
05. september 2014 - 19:32 #2
Hej Danjo.

Svar til spm.:

1: Ja har ikke haft problemer med dette. Har d.d. fået 2 fakturaer ud og så ville den ikke mere pludselig. Har oplevet problemer med faktura udskrivning før - men så har jeg kunnet printe via Debitor/Journal.... men heller ikke dette virker nu.

2: Office 365 - Word 2013

3: Ja dette er checket flere gange - kopieret stien ind flere gange. ;-)

4: Ja kan se den peger på korrekt .dot fil. Ikke helt samme version vi bruger kan jeg se

5: Har ikke den mulighed - hvor i min version gør man dette ???

6: *.dot står til Word (stationær) ((ved ikke hvorfor der står stationær)

Ville meget gerne forsøge mig igen med at lave en ny version af skabelonen - men kan ikke finde ud af at starte op igen. Skal man blot lave ny *.dotx fil og pege på den ?

Ved manuel start af Word får jeg nogle gendannede versioner af den faktura jeg gerne ville have - 4 stk. fandt jeg - desværre ikke samme sted den er død - men det indikerer vel at den har fat i Word og kører lidt, men kun et par linier.....

Tak for din tid !

Mvh.
Nick
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
05. september 2014 - 19:37 #3
hej igen.

Prøvede at rette lidt i skabelonen og gemme som *.dotx og henvise til denne - desværre uden held
Avatar billede mariaf Juniormester
05. september 2014 - 21:24 #4
Din Wn 8.1 kører 64 bit, din C5 kører 32 bit. Det kommer ikke til at virke - og jo, det kan godt ind i mellem, men er pokkers ustabilt, og det er din C5 også!. Få den flyttet til en 32 bit maskine eller opdater til nyere version. ´Du risikere at miste data, hvis du fortsætter.
Mvh Maria
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
06. september 2014 - 14:06 #5
Hej Maria

Du har givetvis ret, men det kører nu helt stabilt på pc'en. Kører mange regnskaber og 2 separate C5 helt uden kvaler. Kun med Word udskriften er der problemer.

Og jo skal da ha fundet mig et nyt økonomiprogram, men skulle gerne køre til ultimo 2014 for at få et rent skift.

Håber stadig nogen har lidt guldkorn til dette problem. Det er i kaldet til word den fejler. Den får igangsat word og overført en del af informationerne, men så dør den
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
30. september 2014 - 15:11 #6
Jeg må jo tage til takke med MARIAF's svar - om end det stadig undrer mig at det har virket i et halvt år og nu ikke virker mere. En eller anden opdatering af Windows eller Office har sikkert ødelagt det.........;-O
Avatar billede njl Nybegynder
30. juli 2015 - 17:48 #7
Hej ng_tnt, fik du nogensinde løst problemet? Jeg oplever samme problem :-(.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
24. august 2015 - 11:54 #8
Desværre nej - kører stadig med samme opsætning og har specielt problemet når der er mange linier på fakturaen...... Har ingen løsning fundet og overvejer stadig hvilket øko.program jeg skal fortsætte med fremover.

Har ikke prøvet om det kører i Win10