Avatar billede stanleydk Nybegynder
10. september 2014 - 20:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forbindelsen til wifi forsvinder ?

Hej Eksperter :)

Jeg har forbundet min trådløse cisco router til min Master-router /TDC Homebox.
Cisco Routeren skal KUN bruges til det trådløse. Den har jeg derfor sat op som access point.

Det virker umiddelbart også fint nok, men efter noget tid, bliver man kastet af nettet. Wifi forbindelse bliver afbrudt.
Det hjælper ikke ved at forbinde til wifi igen med ens mobiltelefonen, for den forbinder og 5sek efter ryger den af.
Hvis man slukker routeren og tænder igen, så kan man forbinde til wifi igen og bliver på. Indtil efter 1 times tid eller mere.. Så ryger forbindelsen igen..

Nogle bud på dette problem ?

På forhånd tak.
Avatar billede Frederikbhemmingsen Nybegynder
11. september 2014 - 12:14 #1
update firmware så du er sikker på du har den nyeste.

Det kan være der er mange i området der køre på samme channel prøv at skifte til en hvor der ikke er så mange routere på i nærheden. tjek med fx. inSSIDer

ryger forbindelsen også via kabel?
Avatar billede stanleydk Nybegynder
11. september 2014 - 12:22 #2
Tak for svaret.
Jeg vil starte med at se om en nyere firmware er tilgængelig.
Problemet er opstået efter jeg satte routeren op til access point.

Problemer opstår efter en tid routeren har været oppe..

Jeg har dig ikke prøvet med kabel til routeren endnu.
Avatar billede stanleydk Nybegynder
14. september 2014 - 16:50 #3
Lidt nyt Info. :)

Routeren er en Linksys WRT350N

Den kablede forbindelse virker hele tiden igennem routeren.
Det er kun WIFI der er problemer med.
Jeg har forsøgt at skifte lidt mellem nogle kanaler uden held. Og der er INGEN andre netværk i nærheden overhovedet.

Routeren har den seneste firmware version.

Nogle bud på en opsætning ?
Avatar billede stanleydk Nybegynder
28. september 2014 - 15:44 #4
Slet ingen der har et bud ? eller en guide til hvordan man sætter sådan en router op som acces Point ?
Avatar billede stanleydk Nybegynder
29. november 2014 - 12:12 #5
Lukker her.
Endte med at købe en ny router. Og nu spiller det bare.
En Cisco E4200..