Avatar billede perav Nybegynder
12. september 2014 - 23:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Reaktionstiden er laaangsom ved museklik

Har en Medion All-in-one pc. Efter at have været bortrejst 2 uger kom jeg hjem og skulle bruge pc. For det første var den længe om opstart, og da den endelig var kommet ind i Windows 7 Skrivebord, og jeg klikkede på et ikon/program, så gik der ca 2-5 minutter før klikket reagerede, dette gjalt alt jeg klikkede på. Jeg har så scannet den med Malwarebytes som fandt et par stykker et-eller-andet og herefter kørte jeg så ccleaner og rensede det hele, men intet ændrede sig, den var lige sløv.
Jeg foretog så en sikkerhedskopi af data fra en dock tilsluttet anden pc, og herefter brugte jeg så den medflg. Recovery-CD og install windows 7 påny (tilbage til fabriksinstillinger) det tog dog ca 3 timer, men det lykkedes til sidst. Det havde bare ikke hjulpet, der var fortsat meget lang responstid på klik med musen. Det skal siges at musmarkøren kører fint henover skærmen og klik virker også med det samme, men selve starten efter klik på et program tager fortsat 2-5 minutter før der sker noget.
Er det Harddisken der har fejl eller kan det skyldes Ramfejl eller ....???
Avatar billede jacla Nybegynder
13. september 2014 - 14:07 #1
Hej Perav

Se dit CPU og RAM forbrug ved at taste Ctrl + Alt + Delete og vælge Jobliste og se også hvilke tjenester der bruger CPU kraft.

Prøv at deaktivere de programmer der er startet op sammen med WIN 7. Du kan deaktivere programmerne ved at skrive msconfig i START og vælge fanebladet "start"

mvh

Jan
Avatar billede perav Nybegynder
13. september 2014 - 19:10 #2
jacla: kender godt den funktion/metode, men dette drejer sig jo om en helt ren install af windows 7, så der skulle jo ikke være noget der. Mine målinger er at CPU-forbruget er på 0, Fysisk hukommelsesforbrug er 13 %.

Pc er udstyret med 4 Gb ram og der er ca. 3300 Mb tilbage.

Så tror ikke det er der fejlen ligger, dog ved jeg ikke om min ram måske er defekte, men burde den så ikke vise mig et mindre antal end de 3300 ?

Ved heller ikke om det kan være HDD der har en defekthed, det tog mig jo ca 3 timer at install Win 7, det plejer jo ikke at tage mere end max 1 time.
Avatar billede jacla Nybegynder
14. september 2014 - 08:23 #3
Godt hvis vi kan udelukke problemer som eksempelvis 2 antivirus programmer eller andre softwarefejl så er det en Hardwarefejl.

Hvis du har 2x2 GB ramblokke kan du prøve at tage en af dem ud på skift og se om det gør en forskel i hastigheden.

Harddik fejl - Prøv at se artiklerne: http://www.computerworld.dk/art/10062/torsdagstippet-tjek-harddiskens-helbred

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/ReparerFejlPaaDinHarddisk/1036

PS! Alternativ kan være http://www.hiren.info/pages/bootcd CD'en indeholder rigtig mange værktøjer, som måske kan hjælpe dig videre :)
14. september 2014 - 14:12 #4
Skud i 'tågen' ->

En anden mus ?
Avatar billede perav Nybegynder
14. september 2014 - 14:21 #5
Har løst problemet måske:-) fandt en brugt HDD dog kun på 250 GB men det lykkedes på kort tid (1 times tid) at install fra recovery CD og den kører i normalt tempo. Dog irriterende at den HDD der sad i ikke duer. Den er på 1 Tb. Nu skal der lige puttes drivere i så er den køreklar igen. Skulle måske prøve at formatere den store HDD og se om det kunne hjælpe på den.
Avatar billede perav Nybegynder
21. september 2014 - 20:32 #6
Send et svar så er der point.
Avatar billede jacla Nybegynder
22. september 2014 - 20:29 #7
Ja der findes flere programmer til formatering af HDD Eksempelvis http://www.paragon-software.com/home/pm-express/

Hvis du vil være sikker på den er helt ren skal du formatere den flere gange.

Har du overvejet at købe en SSD disk ?

mvh

Jan
Avatar billede perav Nybegynder
28. september 2014 - 20:21 #8
Ja jeg skal også have prøvet de nye SSD, men er lidt nærrig :-) syntes de er for dyre endnu.
Avatar billede jacla Nybegynder
28. september 2014 - 21:15 #9
Tak for point. Og ja de er lidt dyre endnu. :)