Avatar billede lockmedown Nybegynder
14. september 2014 - 16:54 Der er 5 kommentarer

Ubehagelig oplevelse - HJÆLP

Hej alle.
Dette er en brand seriøs sag, og jeg håber på at i kan hjælpe mig!

Jeg er kommet i den ubehagelige situation, at beskeder til et nummer, som på min mobil er kodet ind som min ven, er endt til en helt anden..

I starten var jeg ikke klar over dette da vi havde "almindelige" samtaler over telefonen, men jeg blev pludselig mistænksom. Jeg tjekkede det op, og spurgte ham om noget (face to face, jeg mødte ham), som jeg havde skrevet med personen på mobil.. og han havde ingen erindring om at vi havde skrevet sammen overhovedet. Og jeg har skrevet med personen i flere måneder.. Men det er min vens nummer jeg har skrevet til. han har bare ikke modtaget beskederne. Det har en anden, uden at oplyse det til mig.

HJÆLP! - Dette er meget uhyggeligt, og kan det overhovedet lade sig gøre?

Ville være rigtigt glad for respons!
Tak på forhånd! :-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
14. september 2014 - 20:32 #1
Bed din ven skrive til dig, og har vedkommende ikke hemmeligt nummer, så burde du kunne se det og sammenligne med det du sender til.
Avatar billede lockmedown Nybegynder
14. september 2014 - 20:38 #2
Problemet er at det nummer jeg har skrevet med er min vens nummer. Han laver ikke pis med mig, og nu hvor jeg har funder ud af det, og har sendt beskeder for at teste, så har jeg fået fat i min ven. Før det fik jeg fat i en anden...
Avatar billede eurositi Ekspert
14. september 2014 - 21:22 #3
Du er nok ved en fejl være kommet til at indtaste et lidt forkert nummer i dine (SMS) kontakter.

Det er næppe en ondsindet person, du har skrevet til - højst én, som har undret sig eller moret sig lidt over, at du er blevet ved med at skrive igennem længere tid. Vedkommende har jo ikke ligefrem PLIGT til at fortælle dig, at du har sendt dine SMS'er til en forkert adresse. Det havde dog været mere sympatisk, hvis han/hun havde gjort dig opmærksom på det.

Men fremover bør du nok undre dig lidt, hvis modtageren af dine SMS'er aldrig svarer på dem. ;)

Men hvis du har sendt fortrolig information om f.eks. passwords til vigtige konti, fortalt hvor du gemmer nøgler, kreditkortnumre osv., må du hellere lige gennemlæse dine sendte beskeder. Resten er bare irriterende.
Avatar billede lockmedown Nybegynder
15. september 2014 - 05:41 #4
Så det kan ikke lade sig gøre at nogen har "hacket" sig ind på min eller min vens telefon og på den måde lavet noget om så jeg er kommet i kontakt med en anden? Problemet er at personen jeg ikke ved hvem er har svaret på mine beskeder..
Avatar billede jensenjs Juniormester
15. september 2014 - 08:13 #5
Det jeg mener med at han skal sende dig en SMS er at du så kan vælge menuen svar fra denne SMS, og hvis det svar du så sender heller ikke kommer korrekt frem, så er det dit/din vens selskab I skal kontakte.

Kommer det rigtigt frem, så må du se på din mobil, for så er det sikkert et forkert nummer alligevel.