Avatar billede mik28 Seniormester
15. september 2014 - 13:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en booable usb-stick?

Hej Eksperter

Jeg forsøger at installere linux-mint på min NUC
Har downloaded denne fil
linuxmint-17-cinnamon-64bit-v2.iso
og forsøger nu at lave en bootable USB-stick

Har forsøgt mig med LiLi USB-Creator hvilket næsten lykkes. Jeg fik godt nok at vide at den ikke lige kendte den version men ville forsøge med nogle parametre fra en tidligere version. Det blev installeret på NUC'en men ville efterfølgende ikke boote. Har forsøgt mig med en 32 bit version som virkede, men når nu maskinen er 64 bit er det jo det jeg gerne vil have
Avatar billede gammerath Nybegynder
15. september 2014 - 13:15 #1
Har du prøvet Rufus eller Yumi?
Avatar billede mik28 Seniormester
15. september 2014 - 13:25 #2
Ikke endnu men vil prøve. Jeg undre mig over at installations processen synes at lykkes, men at NUC'en efterfølgende ikke vil boote?
Avatar billede mik28 Seniormester
15. september 2014 - 14:11 #3
NUC'en nægter stadig at boote. Det er som om den ser bort fra min SSD og går direkte til netværket
Avatar billede mik28 Seniormester
15. september 2014 - 14:29 #4
linuxmint-17-mate-dvd-32bit.iso virker fint. Jeg vil bare gerne vide hvad det er jeg har misforstået? Jeg vil forsøge mig med en 64 bit dist af SUSE openSUSE-13.1-GNOME-Live-x86_64 Hvis det heller ikke virker så stiller jeg mig tilfreds med 32 bit versionen. Skulle jeg blive helt desperat installerer jeg winblows, men det kommer det nok ikke til. Tak for inputtet og læg gerne et svar så jeg kan lukke tråden
Avatar billede jacla Nybegynder
15. september 2014 - 20:14 #5
Avatar billede mik28 Seniormester
10. november 2014 - 16:32 #6
Det viste sig at hele problemet lå i at BIOS'en på NUC'en skulle opdateres
Avatar billede mik28 Seniormester
10. november 2014 - 16:32 #7
lukker og slukker