Avatar billede gammerath Nybegynder
15. september 2014 - 13:12 Der er 16 kommentarer

Login problemer

Jeg har en bærbar computer, som har fået geninstalleret Windows 7 på en ny harddisk. Alting kører perfekt og jeg kan logge på domænet som jeg plejer. Men når jeg sætter den gamle hardisk tilbage i den bærbare, så kan jeg ikke logge på. Jeg får en "Tillidsforholdet mellem denne arbejdsstation og det primære domæne svigtede." besked.

Hvordan får jeg begge harddiske til at blive accepteret af domænet?
Kan jeg blot gå ind i Active Directory og resette Computer account?
Avatar billede jacla Nybegynder
15. september 2014 - 20:09 #1
Prøv at køre en netværks-id

Højreklik på Computer -> egenskaber -> Avanceret systemindstillinger -> Computernavn

mvh

Jan
Avatar billede gammerath Nybegynder
15. september 2014 - 21:11 #2
det ville jeg også rigtig gerne, men jeg kan slet ikke komme forbi login. Jeg kan hverken logge på som domæne admin eller lokal admin. Det er kun når jeg sætter den nye disk i, at jeg kan logge ind. Den gamle disk er på en eller anden måde blevet kendt ugyldig. Så jeg forestiller mig at det må have noget at gøre med et installations ID, da det jo er samme hardware og Windows key.
Jeg overvejer at sætte den nye disk i, logge ind, afmelde domænet, sætte den gamle disk i og se om jeg så kan komme på.
Overvejer også at gå ind i Active Directory og nulstille computer kontoen, men jeg er bange for at gøre noget forkert, så jeg hverken kan logge på med den gamle eller nye disk.
Avatar billede jacla Nybegynder
15. september 2014 - 21:26 #3
Du burde kunne komme på som lokal bruger / administrator.

Hvis du skriver:  .\administrator og PW
Avatar billede gammerath Nybegynder
15. september 2014 - 21:41 #4
jeg skal gerne prøve igen, men jeg mener bestemt jeg har prøvet alt. Vender tilbage i morgen....
Avatar billede jacla Nybegynder
15. september 2014 - 21:51 #5
Ok Ved at bruge .\ foran bruger id, tvinger du pc'en til at gå på lokalt.

Ellers finder vi på noget andet :)
Avatar billede gammerath Nybegynder
16. september 2014 - 08:06 #6
Jeg kunne ikke komme på som lokal administrator, den siger at kontoen er deaktiveret.
Jeg prøvede derefter at sætte den nye disk i, logge ind, afmelde den fra netværket, sætte den gamle disk i, og logge på, men uden held. Det er helt klart computeren som netværket ikke vil acceptere. Og her går jeg stadig ud fra at det må være et installations ID som serveren afviser.
Måske er det slet ikke muligt at kunne skifte mellem 2 harddiske som jeg havde i tankerne.
Kunne man løse det ved at oprette en ny computer i AD? Hvis ja, hvordan gør man det?
Avatar billede jacla Nybegynder
16. september 2014 - 08:17 #7
Som jeg ser det.

Pc'en kan jo have et Pc navn på den ene HDD og et andet Pc navn på den anden HDD.

Så er der jo tale om 2 forskellige domæne konti - så burde du jo kunne melde dem/den ind i domænet som 2 pc'er.

Men jeg har aldrig prøvet det :)
Avatar billede gammerath Nybegynder
16. september 2014 - 09:22 #8
Nå, men nu fandt jeg et værktøj (Offline NT Password and Registry Editor) til at aktive og nulstille administrator kontoen. Så nu har jeg da adgang til windows. Det er en halv løsning. Ville jo gerne kunne logge ind med brugerens konto i stedet for administrator.
Avatar billede gammerath Nybegynder
16. september 2014 - 09:23 #9
Begge installationer har samme pc navn, så det er ikke derfor.
Avatar billede jacla Nybegynder
16. september 2014 - 09:42 #10
Avatar billede gammerath Nybegynder
16. september 2014 - 09:55 #11
men selvom jeg resettet passwordet, så risikerer jeg vel stadig at den ikke vil acceptere computeren?
Avatar billede jacla Nybegynder
16. september 2014 - 11:49 #12
Det tror jeg ikke du skal være bange for. Jeg mener ikke, at domænekontoen indeholder et fysisk hardware id.

Så for Active Directory burde det være to forskellige maskiner.

Derfor kan det også gå galt, hvis man bruger Ghost og glemmer at køre Sysprep. :)
Avatar billede gammerath Nybegynder
16. september 2014 - 14:06 #13
Altså når den nye disk er fuldt ud færdiginstalleret, så skal den klones over på den gamle disk. Så jeg er spændt på om jeg løber ind i problemer her også. Jeg aner ikke hvad Sysprep er. Håber ikke jeg får brug for det også.
Avatar billede jacla Nybegynder
16. september 2014 - 14:21 #14
Hvis du melder HDD ind i domænet med et navn "XXXXX" og den anden HDD ind i domænet med et andet navn eks. "YYYYY" så skulle det fungere.

Jeg er ikke nørd men du kan læse lidt om sysprep her:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh825209.aspx

http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh825033.aspx

mvh

Jan
Avatar billede gammerath Nybegynder
30. oktober 2014 - 11:20 #15
Jeg har ikke gjort mere ved sagen, den nye disk virker og jeg vælger ikke at bruge mere tid på at forstå eller løse problemet med den gamle disk. Tak for hjælpen.
Avatar billede gammerath Nybegynder
30. oktober 2014 - 11:22 #16
Hvordan giver jeg dig point for hjælpen?