Avatar billede Johan_R Nybegynder
15. september 2014 - 15:11 Der er 1 kommentar

Opsætning med 2 routere i serie driller

Hej Eksperter,

Jeg døjer lidt med noget netværksopsætning, det går som følger.

Vi har en WAOOO fiberforbindelse der ender i kontoret i form af en Tilgin HG2301 trådløs router, alt her spiller som det skal. Ude i værkstedet ønsker jeg trådløs net, og har her en Tilgin HG1311 trådløs router.
Jeg har mellem kontor og værksted trukket ca 30m PDS kabel og sat stik på enderne. I kontoret er stikket monteret i en af udgangene på Tilgin HG2301.
Når jeg sætter den anden ende i pcen på i værkstedet virket det fint. Problemet er når jeg hakker den i routeren og vil lave trådløs netværk i værkstedet, og gå fra HG1311'eren til PC'en.

Det der sker er at det virker fint i et par timer, hvorefter ALT net fryser, også i kontoret. Det virker fint når jeg flår routeren i garagen fra igen.

Routeren i garagen er også forbundet via en af udgangene, altså ikke WAN porten. Jeg har været inde i routeren og slå DHCP fra.

Kan i fortælle mig hvad der går galt her?

Jeg har ikke prøvet at kalde begge netværk det samme, ville det hjælpe?

På forhånd tak

Johan R
Avatar billede jjam Juniormester
15. september 2014 - 18:12 #1
På den 2. router, slå DHCP fra på LAN siden giv den adresse 2 i samme subnet som den første router (f.eks. 192.168.1.2 eller 192.168.0.2), og forbind de 2 routere fra LAN til LAN