Avatar billede mikkelploughansen Nybegynder
17. september 2014 - 15:40 Der er 2 kommentarer

Forbinde til en MSSQL database vha. PHP

Hej
Jeg er temmelig grøn på området (og dette er i øvrigt mit første spørgsmål herinde), så bær venligst over med mig.

Problem:
Jeg vil gerne forbinde til en MSSQL database på en ekstern server vha. php.
Jeg sidder lokalt på en mac med MAMP installeret, men projektet skal kunne køre på én af de gænge webhoteller på markedet (Dandomain/Meebox/e.l.).

Løsning:
Tjaeh... Jeg har ikke kunne finde en løsning med simpel google-søgning, så måske der er nogen herinde der kan hjælpe mig igang? Der er vist noget med at man skal installere en speciel driver for at kunne tilgå mssql, men som sagt er jeg næsten lysegrøn på området.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2014 - 15:59 #1
Du har brug for SQLServer extension fra Microsoft og den kan kun installeres af server admin.

Saa du har et problem.

Men tilgaa en ekstern DB server fra web site er generelt en daarlig ide.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2014 - 04:22 #2
Hente data med et web service kald er langt bedre.