Avatar billede havmaage Juniormester
18. september 2014 - 13:31 Der er 1 løsning

dropdownlist.selected.value ændrer sig ikke

Hejsa
endnu et asp spørgsmål-
Jeg har en dropdownlist hvor jeg i page_load tilføjer noet text og nogle værdier
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            oraclesql.oraclesql rdr = new oraclesql.oraclesql();
            dt = rdr.accessdb();

            drpdown.DataSource = dt;
            drpdown.DataTextField = "SGH_ADMENHED_NAVN";
            drpdown.DataValueField = "SGH_ADMENHED_KODE";
            drpdown.DataBind();

        }

Det virker for jeg kan se værdierne når jeg kigger i source koden gennem min browser når jeg sfvikler programmet.

Jeg prøver nu at få skrevet værdien til det vaslgte item i en label

protected void drpdown_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
        {

            Label1.Text = drpdown.SelectedValue;

              }

Men den bliver ved med at skrive den første værdi jeg har valgt. dvs-. Den ændrer sig ikke selvom jeg vælger en anden værdi i dropdownboksen. Og værdien er altid den første i listen
Avatar billede havmaage Juniormester
18. september 2014 - 15:09 #1
arghhh. fandt mit problem. igen IsPostBack
tilføjede den i page_load som initaliserer dropdownlisten... håber måske dette kan hjælpe andre som er nye i asp

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
        {

            if (!IsPostBack)
            {
                oraclesql.oraclesql rdr = new oraclesql.oraclesql();
                dt = rdr.accessdb();
                //    initialize_dropdown(dt);

                drpdown.DataSource = dt;
                drpdown.DataTextField = "SGH_ADMENHED_NAVN";
                drpdown.DataValueField = "SGH_ADMENHED_KODE";
                drpdown.DataBind();
                // initialize_dropdown();
            }