Avatar billede :-) Novice
19. september 2014 - 13:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Feedback på hjemmeside

http://www.konkurrencesiden.dk/ linker jeg til div. gratis konkurrencer på nettet.

Jeg håber at få din feedback på hvordan du oplever siden?
Selvom du måske ikke deltager i gratis konkurrencer på nettet, så hav alligevel denne præmis ift. brugeroplevelsen.
Antag f.eks. at du generelt søger efter konkurrencer, som du kan deltage i.
Du kan også antage at du søger efter en bestemt type af konkurrence. F.eks. at vinde penge eller rejser osv.

Kan du finde det du ønsker, og virker siden som du forventer?
19. september 2014 - 19:03 #1
Er der folk, der søger efter sådanne 'konkurrencer' at deltage i?  Det kan da gerne være.  Jeg kikkede lidt (uden at prøve at deltage i noget.)  Det drejer sig jo ikke om egentlige konkurrencer, hvorved jeg forstår noget med ikke-trivielle opgaver, og hvor man belønnes ifølge sin indsats, for eksempel hvis man løser dem bedst.  Det er jo snarere lodtrækninger.  Og selv om man ikke betaler penge for sin gevinst chance, så betaler man med en anden værdi, nemlig ens e-mail addresse, som firmaerne så vil bruge til at spamme.

Nå, hjemmesiden selv er vel tydelig nok og nem nok at navigere i.  Jeg ville vel nok sætte banneret (Konkurrence Siden) øverst og gøre den større, så den fylder sidens bredde.  Og så ville jeg nok kalde det noget andet end konkurrencer, måske 'Vind Præmier'; det indformerer brugerne bedre om hvad det drejer sig om.  Jeg vil også foreslå en forklarende tekst, måske lige under banneret, måske noget i retning af:  'Mange firmaer udlodder præmier i form af penge, rejser, eller forbrugsgoder på deres hjemmesider.  Man må vel regne med at få reklamer, og gevindst chancen varierer, men ......'.

Eller er jeg for negativ?
Avatar billede :-) Novice
20. september 2014 - 08:28 #2
Tak for feedback Christian_Belgien

Det kunne være rigtig godt hvis der fandtes en masse konkurrencer, hvor det handlede om paratviden og evner til at løse opgaver mv. Men som du selv er inde på, så skal udbyderen af konkurrencerne jo netop have noget værdi igen, når de udbyder dyre præmier. Det kan være et nyhedsbrev eller et telefonopkald eller lignende.

Jeg vil kigge på en tekst på mandag, hvor jeg skriver noget om dette, så det bliver mere tydeligt.
Avatar billede ChristofferLarsen Nybegynder
24. september 2014 - 10:48 #3
Mit førstehånds indtryk er egentligt, at den øverste halvdelen af siden spiller ganske fint. Dog bliver den utrolig kedelig, når man kører længere ned.. Hvis du også kan tilføje noget grafisk til den nederste del af dine side, tror jeg, at du vil få langt mere aktivitet fra dine brugere. :-)
Avatar billede :-) Novice
24. september 2014 - 11:24 #4
Modtaget ChristofferLarsen. Det giver ganske god mening. Jeg vil overveje hvilken grafik jeg kan benytte længere nede på siden, så den bliver mindre teksttung, og hurtigere at gå til.
Mange tak for feedback.