Avatar billede erlandsen Seniormester
19. september 2014 - 16:10 Der er 1 løsning

Makro der fjerner arkbeskyttelse og viser "Change Link dialog"

Jeg har to filer der er linket til hinanden.

For at låse celler i filerne - har jeg naturligvis måtte beskytte arkene.

Problemet er, at brugerne skal kunne ændre de eksterne links - og det kan de ikke pt. pga. arkene er beskyttet.

Jeg skal derfor have lavet en makro der fjerner arkbeskyttelse ved åbning af filen, viser "Change Link dialog", så jeg kan ændre linket og til sidst beskytter arket igen.

Jeg havde også et problem med at brugerne ikke kunne gruppere rækker og kolonner, men det blev løst ved nedenstående makro:

Private Sub Workbook_Open()
    Dim wsh As Variant
    For Each wsh In Worksheets(Array("Sheet1", "Sheet2"))
        wsh.EnableOutlining = True
        wsh.Protect UserInterfaceOnly:=True
    Next wsh
End Sub
Avatar billede erlandsen Seniormester
01. januar 2015 - 11:54 #1
lukker