Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
20. september 2014 - 08:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Email sikkerhed

Jeg har et problem med, at nogle fortrolige mails bliver videresendt til udeforstående. Er det muligt at tilføje noget kode til mailen, så den kan spores hvem der ender videre, uden at det kan ses af andre?
20. september 2014 - 09:38 #1
Hvilken Styresystem / Mail program / ???
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2014 - 09:43 #2
du kan gøre det med onedrive i windows.
Læg dit skriv i onedrive (fx som pdf-fil)
vælg 'del' og invitér de personer, der skal have mail med link. Så er det kun indloggede, der kan se det. Disse kan selvfølgelig genne en kopi og sende den videre. Så hvis det er et begrænset antal, så lav en dpf-fil til hver, og lav en lille unik fejl i hver. Hvis du så støder på pdf'en fra andre, så kan du via den unikke fejl se, hvem der bruger tid og kræfter på at sende videre, og så udelukke vedkommende fra din kreds fremover.
Metode er en lille omskrivning af den måde fx Paris Hilton screener sin vennekreds på.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2014 - 18:08 #3
Det er haabloest at forsoege at forhindre informationen i at blive videresendt.

Hvis modtager kan laese info, saa kan vedkommende ogsaa tage et billede med sin smartphone og videresende.

Du kan forsoege at finde ud af hvem der videresender ved at lade indholdet vaere unikt paa en elelr anden maade. Men det virker kun hvis du har adgang til det laekkede dokument. Det virker ikke hvis du kun har adgang til et loest referat af det laekkede.

Og saa er der de mere drastiske men ulovlige metoder:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hewlett-Packard_spying_scandal
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
20. september 2014 - 20:49 #4
Systemet er win 7, og afluringen er kun til strengt privat formål.
Men jeg ved ikke hvordan det sættes op.
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
20. september 2014 - 20:55 #5
Måske en mailkode der sender en kopi retur til den første afsender?
Avatar billede Karsten Rasmussen Nybegynder
02. oktober 2014 - 08:53 #6
Der er ingen gode ideer?
Lukkes