Avatar billede hp-power Nybegynder
20. september 2014 - 17:14 Der er 1 løsning

mysql problem, echo data ud

hejsa

jeg her lavet en lille simple side som holder styr på mine links, jeg har laget den i table som
id, beskrivelse, link, kategori.

under kategori indtaster jeg fx. daglig sport

da jeg gerne vil have den under to kategorier

men hvordan laver jeg et php scrips som kan liste alle de forskellige ord som jeg har tastet ind under kategori, og kun daglig engang selv om der er det flere gange håber i forstår

Heino
Avatar billede hp-power Nybegynder
20. september 2014 - 18:24 #1
fandt selv ud af det.. om det er den letteeste løsning ved jeg ikke men den gør jobbet

$liste = array();
                        include("connect.php");
                        $sql = "select * from mylinks order by kategori";
                        $resultat = mysql_query($sql,$conn) or die(mysql_error());

                        while ($newarray = mysql_fetch_array($resultat)) {

                        // giv felterne et navn
                        $id = $newarray['id'];
                        $beskrivelse = $newarray['beskrivelse'];
                        $link = $newarray['link'];
                        $kategori = $newarray['kategori'];

                        // udskrivning til skærm
                        $spitter = explode(' ', $kategori);

                        foreach($spitter as $key) {
                            $liste[] = ucfirst($key);
                        }

                        sort($liste);
                        $newArray = array_unique($liste);
                        foreach($newArray as $key => $value) {
                            //echo "$value <br />";
                            echo "<li><a class=\"menutxt\" href=\"index.php?id=$value\">$value</a></li>";
                        }