Avatar billede grafik-anders Mester
24. september 2014 - 09:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Børs for ældre programmer?

Hej

Jeg behøver ikke den nyeste version af office-pakken på min computer. Er der nogen, som kender et sted, hvor man kan købe ældre program-pakker. Jeg forestiller mig, at der må være mange, som opgradere og derfor gerne vil sælge deres gamle programpakke til en som mig?

- office?
- Adobe?
- Måske også andet?

Mvh.
Anders
Avatar billede claes57 Ekspert
24. september 2014 - 10:28 #1
vedr office, så er du bedre stillet med en frisk version fra libreoffice (det er gratis). Adobe-lignende freeware findes også.
Det er den vej, du skal gå - pga sikkerhed på maskinen. Ældre programmer har mange kendte huller, så du åbner en ladeport med invitationer til alskens utøj på din pc.
Avatar billede grafik-anders Mester
28. september 2014 - 10:17 #2
Hej Claes

Jeg kender kender 'Open Office', men er 'LibreOffice' bedre?

Hvilket mailprogram er godt at bruge istedet for outlook?

Jeg kender Gimp, men sidst jeg tjekkede, så var det altså ikke helt så godt som photoshop. Findes der noget bedre? (det kan også være, at det er kommet mere op i gear siden sidst)

Jeg har dog aldrig set noget, som kan hamle op med InDesign og Illustrator - desværre. Sig gerne til, hvis du kender noget?

Jeg bruger i forvejen en del Open Source og gratis programmer. Eksempelvis er jeg vildt glad for Avest.

Findes der et site, som anmelder open souce programmer?

Mvh.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2014 - 11:08 #3
Libreoffice er næsten OpenOffice. De er startet fra det samme, men så ændrede Sun på betingelserne/rettighederne, og en del af de gode folk startede så libreoffice. Så det er dem, vi vil støtte, og ikke Suns advokater.
Thunderbird er det bedste (!) mail program. Inkl kalender. Man skal hente mozbackup for at få en komplet backup af det inkl indstillinger.
Jeg gør ikke i grafik - total uden evner der. Så der er jeg helt blank.
Avatar billede grafik-anders Mester
30. september 2014 - 14:44 #4
Smid gerne et svar - så lukker jeg :)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2014 - 14:55 #5
bare luk selv - men tak for budet.
Avatar billede grafik-anders Mester
07. oktober 2014 - 15:40 #6
:)