Avatar billede Slettet bruger
26. september 2014 - 02:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med af køre For at komme til Factory Default

Jeg har en acer aspire One som er født med win 7 Home Edition og 4G ram. Min HD er ca 200GB. ( de første modeller havde Win 7 Starter of en HD på 100GB og 2GB ram, som ikke kunne opgraderes til eks 4 GB

Og på min  HDén er der en skjult Partition som hedder Genoprettelse, den fylder 19,53 GB og I status skriver den ( I Orden )
Trykker jeg i kontrol på Alt+F10 kommer jeg ind i e Acer Recovery Programmet som giver mig et NOTIS Vindue, hvor der står:( Please Complete Operating System Setup Process Before Doing Systen Recovery) Her kan jeg kun svare OK. Og i stevet for at gå til Factory Default, starten win 7 op. Vælger jeg Avanceret i Genoprettelse i Windows Kontrol panel spørger om jeg vil lave en install med bevarede egne filer, eller en ny Win 7 installation. Og jeg at vælger en ny ren Win 7 Installation. Her skal det lige nævnes Aspire One ikke har nogen CD/DVD drev. Men så kommer problemet. Nu spørger den om jeg har en Windows Installations Disk. Jo, det har jeg, men jeg vil jo køre install fra Genoprettelses Drevet, for at få div drivere med i installationen. Så jeg skriver nej til at jeg har en installations disk, og da jeg ingen CD/DVD drev har, kan jeg jo heller ikke køre install herfra. Så jeg siger nej, her ingen installations disk. Svare jeg ja, skriver den at den ikke kan finde nogen win Install diak i drev G, Da HD´er delt i et C- Drev (Windows ) Og et G drev som er et back op drev.
Men hvordan kommet jeg så langt, den vil køre genoprettelsen til Win 7 Factory Default, da option er jeg skal ( Please Complete Operating System Setup Process Before Doing Systen Recovery )
Hvordan færdig gøres sidst nævnte ? Eller er det andre muligheder for mig at gå til Factory Default ?

På forhånd tak
NewZero

acer
aspire
Avatar billede Magn0053 Novice
26. september 2014 - 10:40 #1
Hej newzero,

Er du sikker på at den Acer Aspire One, for den findes IKKE på acer
s hjemmeside

Vil gerne hjælpe men har brug for det præcise produktnavn.

Magn0053
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2014 - 11:37 #2
Hej Magn0053

Ja. på typeskiltet står der Aspire One 722
Skærm er 11.6"
330 GB HD
4 GB Ram
AMD Dual Core Processor up to 1.33 GHz
Den er ca 3 år gammel
Se evt andre Aspire One her
http://www.guloggratis.dk/search?q=aspire+one

Mvh Morten
Avatar billede Magn0053 Novice
26. september 2014 - 12:36 #3
Hej Morten,

Prøv at se denne video, den skulle kunne hjælpe dig med factory reset :)
https://www.youtube.com/watch?v=uo6fcctLgZw

Magn0053
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2016 - 20:19 #4
Jeg fik løst det

Takker