Avatar billede Andershoegh Seniormester
26. september 2014 - 18:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mangler wifi på gammel PC

Jeg er blevet den heldige ejer af en gammel Dell-PC uden trådløst indbygget

Har forsøgt mig med et netgear USB Mini Adaptor, der i.flg Elgigangen skulle virke på Xp, men ikke gjorde det, da det alligevel ikke understøttede det operativsystem

Så har nogen erfaringer med et usb-netværkskort til rimelige penge, der kan bruges på Win XP

Så vil jeg gerne høre om det.

Syntes nemlig det kunne være spændende at få så gammel en pc (ca 14 år) på nettet.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. september 2014 - 18:55 #1
Avatar billede Andershoegh Seniormester
26. september 2014 - 19:09 #2
Så hedder det måske ikke netværkskort,

Mener da man skulle komme på nettet med et netværksstik, der kun er som et alm usb-stik og så få driverne installeret med en cd/dvd
Har du personlige erfaringer med nogle af dem der er som et usb-stik
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2014 - 19:06 #3
Avatar billede Andershoegh Seniormester
26. september 2014 - 19:14 #4
Claes57

Det ligner meget mere det jeg søger.  Jeg prøver at undersøge om den kan bruges på XP

og vender så tilbage
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2014 - 19:15 #5
der står, at der er driver til xp (både 32 og 64 bit versioner)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
26. september 2014 - 19:16 #6
Det står der faktisk at det gør

Så Claes57 :  Lægger du lige et svar
Avatar billede thov Forsker
26. september 2014 - 23:47 #7
Det behøver ikke at koste noget, for jeg har et par SMC usb adaptere i overskud. Det er 802.11g med WPA kryptering.
De har været brugt med XP i desktop computere som jeg har skilt mig af med.
Derfor kan du få en som koster gratis :-) .
Avatar billede Andershoegh Seniormester
28. september 2014 - 10:59 #8
Thov

Tak for dit gode tilbud.

Jeg kunne bare ikke stå for tilbudettet til 42 kr, som claes57 viste mig  i #2 og bestilte den med det samme.

Hvis jeg ikke får det til at virke, håber jeg det er ok, at jeg så sender dig en intern mail.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. oktober 2014 - 18:08 #9
Bare luk selv. Ved ikke, hvorfor jeg blev tabt i dialogen. Jeg har ikke lige brug for point.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
01. oktober 2014 - 18:12 #10
Ellers et godt link du fandt. Virkede uden problemer :-)