Avatar billede johnnylassen Seniormester
27. september 2014 - 22:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Batch script.

Jeg fotograferer en hel del. Gemmer så mine billeder i en mappe der hedder "billeder", og så en undermappe f.eks. "skovtur".
Jeg tømmer så mit kamera ind til denne mappe. Alle billeder Ligger i et Nicon format som hedder NEF. Det svarer til "RAW" og fylder altså helt pænt, men gør det muligt at redigere stort set alt i billedet.
Jeg kører så billederne gennem en converter der laver dem om til f.eks. Jpeg.
Nu ligger der så både jpeg og NEC i mappen.
Jeg kunne så godt bruge en batchfil der kunne se hvad mappe jeg er i, lave en undermappe som så hedder "NEF.
Altså, billeder/skovtur/nec
Samtidig skal den FLYTTE alle NEF filer over i denne mappe.
Hvordan kringler man lige den?
Avatar billede johnnylassen Seniormester
27. september 2014 - 22:38 #1
Så lige jeg et par steder har skrevet "nec", det skal selvfølgelig være "´nef" alle steder :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2014 - 02:59 #2
Virker det banale:

md nef
move *.nef nef

ikke?
Avatar billede johnnylassen Seniormester
28. september 2014 - 11:07 #3
Jo de simple dos kommandoer virker skam, men det er den opgave med lige at finde ud af hvad mappe man er i og på hvilke drev man er, og så lave en undermappe netop der.
Det med at kopiere og flytte er ikke udfordringen.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2014 - 14:48 #4
Jamen, hvis du koerer BAT filen i det dir, saa vil bare "nef" jo vaere et sub dir under current dir.

Jeg forstaar ikke problemet.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
28. september 2014 - 17:12 #5
Fandt en løsning selv, så lukker.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2014 - 17:21 #6
Husk at skriv loesningen saa andre kan drage nytte af den.