Avatar billede MetteAa Nybegynder
29. september 2014 - 13:33 Der er 1 kommentar

Kør PPT macro i Excel

hej :)

Jeg sidder og bøvler lidt med en macro i excel.
Min macro skal:
1) åbne min powerpoint fil
2) køre en macro som jeg har lavet i min powerpoint.
3) lukke powerpoint igen.
(i readonly tilstand)

1 og 2 har jeg styr på, men kan ikke få løst nr. 3...

nogen der har nogen gode ideer? :)

har lige vedhæftet min macro fra excel.

Vh Mette.

Sub åbenPDF()

    Dim oPPTPres As Object  ' Late binding: This is a PowerPoint.Presentation but we cannot assume that the Microsoft PowerPoint 11 library will be loaded in the workbook that this module has been copied to.
    Dim oPPTApp As Object

    Set oPPTApp = CreateObject("PowerPoint.Application")
    oPPTApp.Visible = True

    Set oPPTPres = oPPTApp.Presentations.Open("MIT DOKUMENT", ReadOnly:=True)
    oPPTPres.Application.Visible = msoTrue

HER SKAL JEG JO SÅ GERNE HAVE TIL AT STÅ AT DEN SKAL KØRE MACRO FRA POWERPOINT.

    oPPTPres.Close
    Set oPPTPres = Nothing
    oPPTApp.Quit
    Set oPPTApp = Nothing

End Sub
Avatar billede Jens_Clausen Nybegynder
06. marts 2015 - 19:43 #1
Hej Mette !

Du skriver du mgl. hjælp til pkt. 3 - men i din kode angiver du at mangle et afsnit til at køre din makro - altså pkt. 2 - så lidt usikker på hvad du ønsker hjælp til.

Men hvis det er pkt. 2 kan du jo optage mens du afspiller makro i PowerPoint og så indsætte og tilrette.

Vh

Jens