Avatar billede Kasperhn Nybegynder
29. september 2014 - 14:45 Der er 8 kommentarer

Denne grafikdriver kunne ikke finde kompatibel grafikhardware

Hej Eksperter.

Jeg har købt mig et nyt grafikkort, til min stationære computer, da jeg har brug for lidt flere Video Ram til nogen forskellige spil.

- Jeg har tjekket om Grafikkortet, kunne arbejde sammen med bundkortet, hvilket det godt kan.

Mit problem er, at når jeg følger vejledningen, og sætter mit skærmkabel i det nye grafikkort, efter det er sat i, så er skærmen sort, og der er ingen signal, hvis jeg så sætter mit skærmkabel i bundkorts grafikkortet, så er der heller ingen signal.

Jeg har så forsøgt at sætte grafikkortet i, efter computeren er blevet tændt, så virker skærmen på mit grafikkort, som er i bundkortet.
- Men så opstår et andet problem, når jeg forsøger at installere det nye Grafikkort, jeg modtager denne besked "Denne grafikdriver kunne ikke finde kompatibel grafikhardware". Det vil sige, at den kan ikke finde mit grafikkort, hvilket er sat korrekt i min computer.

Her er lidt oplysninger, som måske kan hjælpe jer lidt.

Computeren er: HP Pavilion p6 serie (Model no. p6-2421eo
Mit styresystem er Windows 8.1
Grafikkortet er: MSI - NVIDEA GEFORCE GT 630

Mangler i flere oplysninger, siger i bare til.
- Håber vi sammen kan finde en løsning, da det sku er lidt træls og ærgeligt, hvis jeg har købt noget, som ikke rigtigt kan blive installeret.

Jeg skal lige huske at nævne, at grafikkortet har været installeret på maskinen før, med samme styresystem, osv.
- Men da jeg skulle formatere den på et tidspunkt, blev jeg nød til at tage kortet ud, da jeg blev bedt om det.

Med venlig hilsen
Kasper.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. september 2014 - 15:02 #1
Du har sat strømstik til kortet?
Så prøv - men sluttet maskine - at se, om du kan flytte kortet ½mm frem eller tilbage i slot. Det kan hjælpe.
Avatar billede Kasperhn Nybegynder
29. september 2014 - 15:35 #2
Kortet får strøm via bundkortet, der er ingen kabel..
- Kortet sidder fast, kan hverken rykkes den ene eller anden vej.

Så alt det med at få kortet sat rigtigt i, er længe forsøgt.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. september 2014 - 15:44 #3
der er også stik på oversiden af kortet - væk fra stiksiden - ind mod midten af pc. Der skal strøm direkte i.
Avatar billede Kasperhn Nybegynder
29. september 2014 - 15:51 #4
Det havde jeg ikke sidst det var installeret, og det har jeg heller ikke fået med i pakken, den gang jeg fik det.

Jeg undrede mig selv over det, da jeg fik det.
- Men læste folks kommentar, hvor jeg havde købt det, og de fortalte, at det gik strøm via bundkortet...
Avatar billede claes57 Ekspert
29. september 2014 - 16:11 #5
Ikke med i pakken, da du bruger kabel direkte fra strømforsyningen.
Avatar billede Kasperhn Nybegynder
29. september 2014 - 16:21 #6
Fair nok. But only god knows, hvor det kabel skal sættes på det kort.
- For der er ingen stik på det kort, der er kun udgangene, samt dem som skal sættes i bundkortet, og så en blæser på GPU'en..

Så nope, der skal ikke noget stik/kabel til det kort...
- Ville også være mærkeligt, når det har virket sidst jeg brugte det.

Men har gjort det samme som sidst, men har dog formateret computeren siden, så noget er gået galt, siden den nu ikke kan finde hardwaren..
Avatar billede claes57 Ekspert
29. september 2014 - 16:26 #7
Avatar billede Kasperhn Nybegynder
29. september 2014 - 16:37 #8
Jep, har set det i brugsanvisningen, men så forklar mig det her:
http://billedeupload.dk/images/8Sk6w.jpg

- Har taget det billede, for at du nu kan se, at der ikke er nogen porte...

Brugsanvisningen er ikke til dette kort, og som sagt før, så har det virket før, uden det kabel, og andre siger også, at den får strøm via bundkortet.