Avatar billede jensen363 Forsker
29. september 2014 - 16:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Main & Sub datasheet på form

Jeg har oprettet to tabeller relaterer main/sub( een til mange ) til hinanden og har kaskade opdatering/sletning.

Når jeg arbejder direkte i tabel main, kan jeg åbne/lukke for view/indtastning direkte i subtabel, hvilket fungerer udemærket, blot vil jeg gerne kunne overføre denne funktionalitet til en form/indtastningsformular, hvor jeg lettere kan styre brugerens adfærd ... hvordan gøres dette .... uanset hvad jeg forsøger med, kan jeg ikke få subtabellen vist i een og samme form !!
Avatar billede terry Ekspert
29. september 2014 - 19:00 #1
Not quite sure what your saying.

If you have cascade updates/deletes switched on between the main/sub tables then if you alter the primary key in main it will automatically get changed in the sub table.

What do you mean by ?
"kan jeg åbne/lukke for view/indtastning direkte i subtabel"

Entering data into the sub table has nothing to do with cascade delete/update!

"... hvordan gøres dette .... "
The same way as you normally would, with a main/sub form configuration.

Or maybe you need to explain a little more.
Avatar billede jensen363 Forsker
30. september 2014 - 09:22 #2
Hi Terry

The two tables both have 5 primary keys relating to each other, and those are updated in automatically in the subtabel.

The main table have 1 record per product ID per Year, but the subtable have 1-5 individual salesprices per product ID per year. This is where the "one to many" relation are.

The user should have the possibility to create/update/delete a product in the main table, and add the individual salesprice in the subtable using one userform.
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2014 - 09:39 #3
Not quite sure I get that.

The two tables both have 5 primary keys relating to each other, and those are updated in automatically in the subtabel.

This I understand
The user should have the possibility to create/update/delete a product in the main table, and add the individual salesprice in the subtable using one userform.

and I would have a main form for the main record and a sub form for the sub records (salesprices)

Maybe seeing the dB (or example) would help explain.
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2014 - 09:40 #4
main form contains sub form so to user looks like one form
Avatar billede jensen363 Forsker
30. september 2014 - 09:55 #5
Can I send you an E-mail to explain my self ?
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2014 - 10:01 #6
ekspertenATsanthell.dk
AT = @

Lots of details please :-)

I'll be away for an hour or so ...
Avatar billede jensen363 Forsker
30. september 2014 - 10:06 #7
No hurry :-)
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2014 - 13:42 #8
Example sent
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2014 - 16:03 #9
thanks Lasse
Avatar billede jensen363 Forsker
30. september 2014 - 16:13 #10
You´re welcome - your help is highly appreciated