Avatar billede linda_hansen Nybegynder
29. september 2014 - 18:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke modtage mail

Jeg brugte outlook express og fik den til at virke i outlook da jeg fik ny pc, nu er mailen holdt op med at modtage mails men sender som den skal, jeg har været inde på yousee's hjemmeside og køre et mail opsætningsprogram, og får beskeden at nu kan jeg sende og modtage mail men den modtager stadig intet, håber at i kan hjælpe mig
Hilsener fra Linda
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. september 2014 - 19:41 #1
Hvem er din mailleverandør.
Jeg ved godt, at du har kørt mailopsætningsutility fra Yousee, men er du sikker på, at det er derfra, at du modtager mails?
/ptj_11
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
29. september 2014 - 20:55 #2
Nej jeg troede at når vores bredbåndsudbyder er yousee er de også vores mailudbyder, men den har jo virket, jeg ved ikke om det har noget med serverplads at gøre, det mener jeg at have læst noget om men ved det ikke
Avatar billede richardjensen Seniormester
29. september 2014 - 21:03 #3
Ved du,om din postkasse hos udbyderen er fuld, -
det kan stoppe leverancen.
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
29. september 2014 - 21:19 #4
hvordan finder jeg ud af om den er fuld
Avatar billede richardjensen Seniormester
29. september 2014 - 22:05 #5
Min mailserver er TDC,og der kan jeg logge ind og se ,hvor mange mails der ligger samt hvor meget plads jeg har til rådighed. Jeg har indstillet så mails ikke automatisk slettes der, selvom jeg har fået dem hjem i min lokale postkasse. Det er en form for sikkerhed,til brug hvis min min comp.
helt krakelerer.Ulempen er så,at jeg til gengæld selv må sørge for at holde ryddet i serverkassen.
Ved ikke om din mailserver er ligeså, men en form for styring/indstilling har du jo formentlig.
Avatar billede richardjensen Seniormester
29. september 2014 - 22:12 #6
Min mailserver er TDC,og jeg kan logge ind og se plads og forbrug. Jeg har indstillet, så mails ikke slettes automatisk når de er hentet hjem, det er en form for sikkerhed, hvis min comp. bryder helt sammen, men til gengæld må jeg selv sørge for at rydde passende op på serveren.
Ved ikke,om det er ligeså på din server,men du må nok have en form for indsigt og kontrol.
Avatar billede richardjensen Seniormester
29. september 2014 - 22:15 #7
Beklager doublering !
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. september 2014 - 06:18 #8
Linda-
Gå ind under kontoindstillinger.  Her undersøger du, dels hvad dine indgående og udgående servere hedder, og om din konto er sat op som IMAP eller som POP3. Dernæst undere knappen "flere indstillinger", undersøger du under fanebladet "avanceret" hvad dine indgående og udgående porte står til.
Under fanebladet "Server til udgående post", hvad er markeret der?
Læg disse oplysninger op til os her.
/ptj_11
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
30. september 2014 - 16:26 #9
jeg har windows 8 så der er ikke nogen faneblade men jeg har fundet ud af følgende:
indgående post hedder pop3.yousee.dk og port 995
udgående post hedder asmtp.yousee.dk og port 465
jeg har prøvet at ændre yousee til mail men det hjælper intet
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. september 2014 - 18:21 #10
Peøv at ændre indgående port til 110.
Lad os høre om det hjælper.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. september 2014 - 18:24 #11
Hvis din mailadresse hedder yousee.dk til højre for @, så skal du sikkert ikke ændre noget i dine servernavne.
Hvilken outlookversion anvender du?
/ptj_11
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
30. september 2014 - 18:57 #12
nu virker den....det hjalp at ændre port, tusinde tak
Avatar billede ptj_11 Forsker
30. september 2014 - 20:59 #13
Selv tak, og ingen årsag -:)
/ptj_11