Avatar billede stig99 Nybegynder
29. september 2014 - 21:21 Der er 7 kommentarer

boot

Jeg har renset min Packard Bell bærbar 1,73 GHz med f-disk, og formateret den. Kan nu ikke boote med windows 7 cd. den er ligsom helt død. Jeg kender lidt til dos, og prøvet at indlæse win 98, som den knap kan starte med . . . øv
Avatar billede richardjensen Seniormester
29. september 2014 - 22:53 #1
Brug af f-disk renser kun FAT'en (indholdsfortegnelsen). For total rensning kan du bruge 'kill-disk',som kan hentes frit på nettet.
Efter download skal laves en iso-cd,(bootable)  som senere bruges til opstart og rensning, - (vejledning tilgængelig på nettet).
Derefter kan man begynde på en helt frisk HD med formattering og installation af fx win7 fra system-CD.
30. september 2014 - 05:57 #2
KAN den overhovedet opstarte med WIN7 DVD'en ?

Det burde den kunne uanset HD status ...
Avatar billede richardjensen Seniormester
30. september 2014 - 09:35 #3
#2 Mon ikke det er afhængig af opsætning i BIOS.
Avatar billede stig99 Nybegynder
30. september 2014 - 12:48 #4
Fint, jeg har nu kørt kill-disk, men mangler måske et formaterings program. Jeg har prøvet med en gammel windows 98 tidligere, men kunne ikke vidreindlæse windows 7, som om formaterne ikke kunne samarbejde :-(
Avatar billede stig99 Nybegynder
30. september 2014 - 13:04 #5
Nej - det er som om den ikke kan læse windows 7 disken, kun en gammel windows 98 disk
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2014 - 22:15 #6
På de fleste Packard Bell maskiner, kan/skal du bruge F12 for at boote på f.eks DVD/CD, vælge drev (USB) eller netværk.
Når du starter PC`en skal du trykke på F12 tasten og du vil komme til ovennævnte menu,  men i tilfælde af F12 ikke virker , skal du lige aktivere denne funktion.

Det gør du ved:

Start Pc`en.
Når det første logo kommer frem så tryk på tasten F2 for at komme ind i BIOS .
Tryk på den højre pile tast for at vælge Main.
Brug piletasterne til at navigere til F12 Boot Menu punktet, når det er valgt, så tryk på ENTER.
Vælg nu punktet Aktivere og tryk på ENTER igen.
Tryk herefter på F10 for at gemme ændringerne og maskinen genstartes.

Nu skulle du gerne kunne trykke på F12 i opstarten og derved får menu punktet frem og her vælge DVD/CD
Avatar billede stig99 Nybegynder
03. oktober 2014 - 11:10 #7
Tusind tak for alle forslag :-)
Jeg prøvede med en gammel xp-installation, og det løste problemet. Jeg kunne så opgradere til win7.
Mange tak igen :-)