Avatar billede Jolles Professor
30. september 2014 - 19:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

gmail uden at bruge pw

Min 83-årige veninde åbner gmail via Chrome - uden brugernavn og pw !! (Jeg fik et mindre hjerteanfald, da jeg opdagede det).
Da jeg i dag cccleanede hendes pc, fjernede jeg desværre denne mulighed, og det er hun ked af, da hun synes det er for omstændeligt altid at skulle skrive brugernavn og derefter det pw, som hun hver gang skal finde frem fra bunken på skrivebordet..
Kan du forklare mig, hvordan jeg indstiller hendes pc, så hun igen kan gå direkte på gmail.

JAJAJA, jeg ved godt, det er smadderfarligt mhp hackere og andre møghunde, men når hun nu helst vil det sådan. Hun har aldrig haft en hacker eller en virus.
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
30. september 2014 - 21:17 #1
Du skal indstille Ccleaner til IKKE at fjerne cookies.
Når du trykker RENS vil du se at du har flueben ved cookies.
Fjern fluebenet,start Gmail med brugernavn og PW.
Så sker det nok ikke mere.
Vh
Anker
Avatar billede Jolles Professor
30. september 2014 - 23:44 #2
Tak Anker. Læg et svar. Godnat.
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
01. oktober 2014 - 08:36 #3
Se lige om det virker først
Avatar billede sonalias Seniormester
01. oktober 2014 - 08:41 #4
Det er dapå ingen måde mere farligt end at have koden liggende i LÆSBAR tekst i en fil på skrivebordet???? Chromes cookie filer ligger jo dybt krypterede og det er altså slet ikke alle og enhver der kan bruge det til noget som helst selvom de skulle få fingrene i dem! "Log automatisk ind" var ikke en mulighed i Chrome hvis det udgjorde en alvorlig risiko, det er Google du snakker om....
Avatar billede Jolles Professor
01. oktober 2014 - 12:44 #5
Kære Ankerhugo. Det virker - mange tak. Læg et svar
Venlig hilsen
Jolle
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
01. oktober 2014 - 14:49 #6
Det var godt Jolle. Husfreden bevaret
Avatar billede steelman Novice
02. oktober 2014 - 11:07 #7
OffTopic - jeg synes det er TOP sejt at du har en bekendt på 83år der bruger computer og mail!! :-)
Avatar billede MADOlsen Forsker
02. oktober 2014 - 13:10 #8
#4 Mon ikke der er tale om et godt gammeldags fysisk skrivebord? Det er trods alt rimelig sjældent, at de hackes... ;-)
Avatar billede sonalias Seniormester
02. oktober 2014 - 15:10 #9
#8, ahh lol, havde jeg slet ikke overvejet :b Nyt target for script kiddies!