Avatar billede 29720689 Nybegynder
01. oktober 2014 - 09:52 Der er 8 kommentarer

Powerpoint - FontAwsome virker ikke?

Hej

Jeg sidder og er i gang med at udarbejde en PowerPoint præsentation, men har store problemer med at få FontAwsome til at virke. I stedet for at vise et ikon fremkommer der bare en firkant i mange tilfælde :( Dvs. det er kun enkelte ikoner som bliver vist som ønsket???

Jeg har installeret 'FontAwsome' til mine fonts og genstartet PowerPoint og tilmed computeren? Problemet er kun på min igangværende præsentation? Starter jeg en ny og indsætter samme ikon så virker det?

Er der et klogt hoved som kan hjælpe mig, at få det til at virke på min igangværende præsentation.

Find kopi af præsentation med problemet her.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11187768/FontAwsomeFejl_Hi-RES-v2.pptx

På forhånd mange tak!
Avatar billede 29720689 Nybegynder
01. oktober 2014 - 10:07 #1
Avatar billede angelenglen Nybegynder
01. oktober 2014 - 11:28 #2
Er du HELT sikker på at den firkant du snakker om, er formateret med FontAwesome fonten?

Det lyder nemlig lidt som hvad der sker, når man bruger en forkert font.
Avatar billede 29720689 Nybegynder
01. oktober 2014 - 13:35 #3
Helt sikker!

Kan have en tekst-boks med et 'FontAwsome' ikon inden i og så markere det for at indsætte nyt ikon.

I stedet for at vise det nye ikon fremkommer en firkant?

Forsøger jeg det samme i en anden præsentation virker det?
01. oktober 2014 - 14:56 #4
Det lyder mærkeligt at det virker i nye præsentationer; men ikke i eksisterende.

Prøv dette:
Vælg Filer->Indstillinger, Gem
Flueben ved: Integrer skrifttyper i filen,
og vælg: Integrer alle tegn.
Avatar billede 29720689 Nybegynder
01. oktober 2014 - 15:22 #5
Ja, syntes også det er meget mærkeligt!?

Det beskrevet er faktisk afprøvet uden held?

Prøv evt. om fejlen også fremkommer os dig/ jer.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11187768/FontAwsomeFejl_Hi-RES-v2.pptx
01. oktober 2014 - 16:16 #6
Hvis jeg indtaster i den markerede tekstboks, skrives almindelige bogstaver, og ikke tegn fra den valgte font.

Jeg har ikke fonten installeret.
01. oktober 2014 - 16:16 #7
Kopier indholdet over i en ny præsentation.
Avatar billede 29720689 Nybegynder
03. oktober 2014 - 11:53 #8
Jo, men det er 'bare' alm. tekst med mindre man går ind og kopiere ikon via denne side

http://fortawesome.github.io/Font-Awesome/cheatsheet/