Avatar billede flar74 Nybegynder
01. oktober 2014 - 13:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fastlåse Primary Screen i Windows / Nvidia

Hej Alle

Vi har en lille udfordring på arbejdspladsen.

Vi har 2 skærme tilknyttet en workstation
Vi vil gerne fastlåse den ene skærm i venstre side til Primary screen, og her kan det oplyses at følgende er checket.

* Kablerne fra skærmen til laptop sidder i den rigtige rækkefølge
* Nividia Driveren er sat til den rigtige skærm (Primary screen er sat)
* Windows / main Display er også sat til den rigtige skærm
* Vi kører med nyeste nvidia drivere
* Vi kører med nyeste patches fra Microsoft samt service packs, security updates, etc..
* Nvidia desktop manager ( er oprettet en ny profil uden held)
Nogen der ved om man kan fastlåse en skærm til at windows altid skal have den ene (venstre skærm) som primær. I linux kan man f.eks fastfryse den i X-serveren.

Kan man måske gøre det samme i Regedit via en value ?

Kan det være at EDID, i Nvidia skal opbygges fra bunden  og at man kan fastfryse en skærm til at være primary der ?

Håber i forstår problemstillingen, ellers spørg endelig
01. oktober 2014 - 14:02 #1
Hvilken windows er det?

jeg ved ikke helt om jeg har forstået hvad det er du vil.

men I Windows 7, kan du flytte rundt på skærmene som du vil.
Jeg har ikke prøvet 2 skærme med andre versioner.
Dog har jeg hørt at windows 8, skulle være bedre på det punkt end windows 7.

jeg har dog ikke selv oplevet nogle problemer I windows 7.
Avatar billede flar74 Nybegynder
11. marts 2015 - 09:34 #2
Det prøver jeg.. tak for det