Avatar billede saxbjoern Nybegynder
01. oktober 2014 - 23:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Chek om feltet redigeres

Hej

Jeg har et lille problem.

Jeg har et status-keyword felt  "ProjectStatus" i en formular. Feltet er af typen Dialoglist med 4 muligheder.

Afhaengig af det valgte status-keyword skal feltet "ProjectStatusDate" vise en ny dato, da dokumentets status loebende aendre sig. (Ventende, Igang, Afsluttet, anuleret)
Feltet er af typen Date/Time og computed.

Hvordan laver jeg et chek paa om vaerdien i feltet ProjectStatus aendre sig, og hvis den goer skal dato ogsaa aendre sig.
Eller findes der en lettere muligehed??

Paa forhaand tak
Charlotte

nb: Jeg er ikke til hardcore script :-)
Avatar billede yeager Nybegynder
02. oktober 2014 - 08:00 #1
Hej, Ville det ikke være en ide at lave det således at status ændres via en knap. Så kan du programmere knappen så den sætter på status og dato.
MvHans
Avatar billede saxbjoern Nybegynder
03. oktober 2014 - 00:53 #2
Jo da, det ville vaere super, men status er et keyword-feldt... hvordan goer jeg det med en knap og default keyword (saa der ikke staves forkert mener jeg) ... en Msgbox?? Kan du koden??

Og tak for hurtigt svar
hv Charlotte
Avatar billede yeager Nybegynder
03. oktober 2014 - 08:17 #3
Det er nemt med @-formula.

Du kan bruge @Prompt([OkCancelList]...) til at specificere hvilke værdier brugeren kan vælge imellem.

Eksempel (kan pastes ind i button):

vStatus := "Gl Status";
vRemDate := @Text(@Date(@Now));
@Prompt([Ok]; "Guide"; "Status er: \""+vStatus + "\" - Reminder dato er: \"" + @Text(vRemDate) +"\"");
@Prompt([Ok]; "Guide"; "Nu får brugeren mulighed for at vælge en ny status og dato sættes til idag + 5 dage.");
vNyStatus := @Prompt([OkCancelList]; "Set status"; "Select status from list here:"; "Ny Status1"; "Ny Status1":"Ny Status2":"Ny Status3");

@Set("vStatus"; vNyStatus);
@Set("vRemDate"; @Text(@Adjust(@Date(@Now); 0;0;5;0;0;0)));

@Prompt([Ok]; "Guide"; "Nu er Status ændret til: \"" + vStatus + "\" - Reminder dato er nu: \"" + @Text(vRemDate)+"\"")

Så skal der naturligvis tages højde for at gemme ændringerne o.s.v. I en form hvor felter skal ændres skal man bruge @SetField istedet for @Set som kun bruges til variabler.

MvHans
Avatar billede saxbjoern Nybegynder
04. oktober 2014 - 14:14 #4
GENIALT - du har lavet MEGET mere end forventet, Super takker.

Hvordan overfoere jeg point - vil gerne give for loesningen - den var meget detaljeret og kan genbruges i flere af mine databaser.
Avatar billede saxbjoern Nybegynder
04. oktober 2014 - 14:16 #5
Hvordan giver jeg flere point?? - for det er det virkelig vaerd... for mig
vh
Charlotte
Avatar billede yeager Nybegynder
06. oktober 2014 - 08:20 #6
Det betyder ikke noget - bare glad for at kunne hjælpe :-)