Avatar billede MetteAa Nybegynder
02. oktober 2014 - 14:29 Der er 6 kommentarer

Macro i Powerpoint

Hej :)

Er der nogen der ved hvordan man i Powerpoint får en macro til at gemme et bestemt slide, som en pdf-fil oven i en anden pdf-fil (overskriver den) :)

Pft !! :D :D
Avatar billede anedi Ekspert
03. oktober 2014 - 14:27 #1
Det tror jeg denne kan

Sub SaveAsPDF()
    ActivePresentation.ExportAsFixedFormat ActivePresentation.Path & "\" & ActivePresentation.Name & ".pdf", ppFixedFormatTypePDF, ppFixedFormatIntentPrint
End Sub

Link:
http://www.free-power-point-templates.com/articles/vba-macro-save-a-powerpoint-presentation-to-pdf-programmatically/

Vh
Anedi
Avatar billede MetteAa Nybegynder
03. oktober 2014 - 19:21 #2
Hej Anedi
Den virker til at lave hele powerpointet til en pdf. Men jeg skal kun have 1 slide som pdf.. Det er der mit problem ligger :-)
Avatar billede MetteAa Nybegynder
06. oktober 2014 - 09:01 #3
Den jeg bruger ser sådan ud:

Sub GemSomPDF()
ActivePresentation.Slides(2).Select
ActivePresentation.ExportAsFixedFormat ("C:\Users\DKJUHMET\Desktop\ppt gemt som pdf.pdf"), ppFixedFormatTypePDF, ppFixedFormatIntentPrint
End Sub

Men den gemmer hele filen som pdf og ikke kun slide 2.
Avatar billede anedi Ekspert
06. oktober 2014 - 10:58 #4
Ah I see :-)

Prøv denne:

Sub PDFMe()
Dim lngFirst As Long
Dim lngSecond As Long
Dim strPath As String
Dim ipos As Integer
If ActivePresentation.Path = "" Then
MsgBox "Save me first"
Exit Sub
End If
ipos = InStrRev(ActivePresentation.FullName, ".")
strPath = Left(ActivePresentation.FullName, ipos - 1) & ".pdf"
lngFirst = InputBox("First slide number")
ActivePresentation.Slides.Range(Array(lngFirst)).Select
ActivePresentation.ExportAsFixedFormat Path:=strPath, FixedFormatType:=ppFixedFormatTypePDF, RangeType:=ppPrintSelection
End Sub

Vh
Anedi
Avatar billede MetteAa Nybegynder
06. oktober 2014 - 12:23 #5
Jeg tror ikke helt jeg ved hvor jeg skal sætte ind hvilket dias den skal kopiere..
Avatar billede anedi Ekspert
06. oktober 2014 - 13:35 #6
Prøv at gemme denne et sted på computeren:
http://gupl.dk/714873/

Når du afspiller makroen skulle du gerne få en boks op, der spørger hvilket dias du vil gemme.

PDF'en vil blive gemt samme sted som PP-filen.

Vh
Anedi