Avatar billede yakkaburu Nybegynder
04. oktober 2014 - 19:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Portforwarding Netgear R6250

Vi prøver at åbne en port så vi kan spille spillet LIF på vores server.
Vi er nået dertil at vi har oprettet en "tjeneste" i routerens opsætning men et eller andet er galt for det virker ikke.

Tjenestetype er vi ikke sikker på TCP el UDP så der er valgt TCP/UDP
Port 28000 (det står i spillet)
IP adresse på værts-pc'en
Men den er stadig ikke åben.

What to do?
Avatar billede Blueeyez Mester
04. oktober 2014 - 20:22 #1
Spiller i fra samme netværk eller er i på et andet netværk end serveren?
Er det en fysisk server eller er det et server program til windows?
Avatar billede yakkaburu Nybegynder
04. oktober 2014 - 20:27 #2
Kæresten skal oprette den på sin pc så det er vel fysisk.
Han skal spille med folk fra hele verden.
Spillet hedder Life is Feudal.
Dertil skal han åbne en port, men det ser ud til at den slet ikke vil åbne.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. oktober 2014 - 20:39 #3
1. Turn off antivirus and windows firewall and/or any third party firewall.
2. Port forward TCP/UDP 28000, 28001, 28002. (only use other port ranges if absolutely necessary)
3. Start LIF: YO.
4. Create world.
5. Change your setting how you'd like them.
6. Leave the port as 28000 as stated in #2 above.
7. If you still are having problems resart you computer and router.
8. Still having further problems? (recheck the steps above. You most likely did not open the ports correctly.
9. Craft the mid ages!!
Avatar billede yakkaburu Nybegynder
04. oktober 2014 - 21:49 #4
Virker stadig ikke
Avatar billede Blueeyez Mester
04. oktober 2014 - 22:08 #5
Test med denne hjemmeside: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Jeg kunne forestille mig i har lavet en fejl.

I routeren har i da sat en statisk IP på computeren hvor serveren er på? Dette gøres via DHCP.

Derudover skal i åbne fra port 28000 til 28002 eller port 28000, 28001, 28002

Det kan os tænkes at jeres internet udbyder bruger CGI (Mindes jeg det hedder) og så skal i have en offentlig IP og ikke privat som er standard.
Avatar billede yakkaburu Nybegynder
04. oktober 2014 - 22:13 #6
Vi har IKKE lavet en statisk IP. Der er et sted i router opsætning hvor der står "statisk router" er det der? Og hvad skriver vi i opsætningen?
Avatar billede yakkaburu Nybegynder
04. oktober 2014 - 22:16 #7
Vi bor i et boligselskab hvor jeg mener der er skiftende IP-adresse
Avatar billede Blueeyez Mester
04. oktober 2014 - 22:26 #8
Det er standard at man ikke har en statisk IP. Man kontakter sin internet udbyder og beder om en statisk IP,  derefter afhænger det af hvem din udbyder er. Jeg selv er ved Dansk Kabel TV og giver 20 kr pr mdr for en statisk IP hvilket er det  billigste jeg har oplevet (Andre ville have 99 kr)

Jeg er dog i tvivl om i har sat routeren korrekt op..
Avatar billede yakkaburu Nybegynder
05. oktober 2014 - 16:37 #9
Det kan godt være at det er os der laver fejl når vi sætter det op, men det er godt nok også bøvlet.
Har nu brugt en del timer på at læse om det på nettet og der er mange skjulte ting man skal indstille, tjekke osv.
Men hvad gør man så? Det var først sent at vi opdagede at firewall skulle lukkes eller UpnP skulle slås til. Så er der NAT....
Så jeg ved vitterlig ikke om der er andre indstillinger der skal stå anderledes.
Avatar billede yakkaburu Nybegynder
05. oktober 2014 - 19:44 #10
Update:
Umiddelbart er problemet at at vil er dækket af 2 routere (ifølge en fix-it hjemmeside)
Der står på siden at man skal logge ind på den anden router, men det kan vi ikke.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. oktober 2014 - 22:57 #11
I har 2 routere? Er den ene en i har fra jeres internet udbyder? Kontakt internet udbyder og find ud af om den er i bridge mode (det betyder at den fungere som modem og ikke kan gør noget)
Avatar billede yakkaburu Nybegynder
17. januar 2015 - 20:40 #12
virker stadig ikke :(
Avatar billede yakkaburu Nybegynder
17. januar 2015 - 20:41 #13
lukket