Avatar billede RogerWilco Seniormester
05. oktober 2014 - 13:36 Der er 1 kommentar

Gammelt Java plugin virker ikke for alle brugere på en pc

Jeg er stødt på et gammelt system med noget overvågning.
Der er to forskellige gamle enheder, som kan levere info via noget Java - et med Java 1.4 og et med Java 1.6.

Jeg vil gerne bruge den samme pc til begge systemer, dog med hver sin konfiguration (dvs. Windows-bruger), så jeg fik en pc med Java 1.6 til at virke med begge systemer (hvis man altså slog "Use next generation plugin" fra). Browser/OS er IE8/XP.

Problemet er så, at hvis man logger på Windows med den anden bruger, vil det ældste system gerne installere noget Java 1.4, selv om der jo er en fungerende Java 1.6.
Fjerner jeg Java, og installerer det på den anden bruger, virker det ikke på den første bruger, så det virker altså kun på den bruger, hvor det installeres (begge brugere er admins).

Hvordan får man konfigureret Java 1.6, så den melder sig korrekt til rådighed for alle brugere på en pc?

(Pc'en har i øjeblikket ikke adgang til internet, og skulle det ske, vil problemet sikker være det samme med IE11/Java 1.7)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. oktober 2014 - 18:20 #1
Kør med den nye java på pc. Og opret så en virtual pc på samme (brug https://www.virtualbox.org/ ). I den opretter du en 'gammel' pc med en tilovers windows (xp) og java 1.4.
I virtualbox kan du sætte det op, så du kan køre begge samtidigt - og de blander sig ikke i hinanden.