Avatar billede berner5300 Nybegynder
06. oktober 2014 - 15:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SSD i Macbook Pro

Hej Eksperter

Jeg har længe gået og tænkt på at skifte min HDD ud i min Macbook Pro med en SSD. Nu vil jeg så gerne spørge jer om hvilken der er bedst til at sætte i min Macbook Pro.

Min Macbook Pro er:
Størrelse: 13 tommer
Fra:          2011 primo
Model:    MacBookPro8,1

Jeg har hørt at man kan skifte CD-drevet ud og sætte den i der. Er det en mulighed at have to harddiske i?
Og hvordan kan jeg "lægge" mit styresystem over på den nye SSD?

Jeg har ikke noget budget, men det må gerne gøres billigst muligt, men stadig være kanon hurtig.

Håber i vil hjælpe mig :)
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2014 - 17:29 #1
Alle SSD er 2.5 og ja man kan få en indsats til isætning af SSD i stedet for et DVD drev.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2014 - 17:32 #2
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2014 - 18:08 #3
Jeg har ikke selv MCbook, men af nysgerrighed har jeg lige set et par videoer om emnet her. Det er ikke så ligetil med den udskiftning, så jeg vil fraråde dig bare at begynde at skille noget ad. Se først en video, så du ved hvad du laver.
https://www.youtube.com/results?search_query=Apple+MacBook+Pro++remove+DVD+for+an+SSD
Avatar billede berner5300 Nybegynder
06. oktober 2014 - 19:11 #4
Jeg kan se at det er lidt svært at skifte CD-drevet ud med en harddisk. Videoen viser godt hvordan man gør, så det tror jeg at jeg vil prøve.

Har du nogen forslag til en god, men billig, ssd?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2014 - 19:37 #5
Ja når bare du følger videoen og er forsigtig, så går det nok.
God og billig, nej det ved jeg ikke meget om. Jeg kører selv med Samsung SSD 840 EVO 250GB som jeg er godt tilfreds med, men SSD diske er jo ikke billige: http://www.pricerunner.dk/cl/36/Harddiske?man_id=22&attr_48871909=48871910
Avatar billede berner5300 Nybegynder
06. oktober 2014 - 19:40 #6
Nej, det har du ret i, men jeg har sådan en satan siddende i min stationære også, så jeg tror jeg vil gå efter den.

Mange tak og du lægger bare et svar til af få point :)
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2014 - 19:43 #7
Jeg samler ikke på point, så dem tager du bare selv:-)
Avatar billede berner5300 Nybegynder
06. oktober 2014 - 19:59 #8
Jeg takker mange gange :)
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2014 - 20:09 #9
Ok, held og lykke med det:-)