Avatar billede daizukke Juniormester
08. oktober 2014 - 13:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valg af enkel cloud-løsning, der kan integreres i stifinderen!

Hej Eksperter.

Jeg søger en GRATIS cloud-løsning som fx. Dropbox, OneDrive osv.
Jeg har ikke de store krav til lagerplads.

Det jeg er ude efter, er at man kan bruge drag and drop- i Windows Explorer, (eksempelvis at tjenesten fremkommer som et ekstra drev i Denne Computer) så man enkelt kan uploade filer til tjenesten, uden at skulle logge på en hjemmeside og uploade derigennem.

Jeg mener at have set før, at man kan gøre det ved nogle cloud-tjenester? Men efter en lang Google-søgning må jeg give op :-) Jeg håber I kender nogle?

Det skal siges at jeg bruger Windows 7.

Mvh Jakob
Avatar billede MADOlsen Forsker
08. oktober 2014 - 14:00 #1
Dropbox fungerer sådan. Du vælger hvilken mappe, der skal fungere som "Dropbox-mappe", og så kan du bare drag'n'drop'e filer og mapper over i denne mappe.
Avatar billede sonalias Seniormester
08. oktober 2014 - 14:18 #2
Dropbox ER en cloud løsning, den gemmer bare OGSÅ filerne på din computer. Der er også Google Drive at nævne når du nu er igang :)
08. oktober 2014 - 14:23 #3
OneDrive fungerer på samme måde som Dropbox.
Avatar billede bufli Mester
08. oktober 2014 - 15:17 #4
Du skal blot installere det lille program der både hører til Dropbox og OneDrive, så den kan ses i stifinderen. Så vælger du at gemme en fil der (hvilket vil sige på dit C-drev), og mens du så arbejder videre med noget andet, synkroniserer Dropbox eller OneDrive til skyen
Avatar billede bufli Mester
08. oktober 2014 - 15:18 #5