Avatar billede johnnylassen Seniormester
09. oktober 2014 - 20:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Front end til mapper.

Jeg fotograferer meget. Har et drev med billeder i tonsvis.
Har en alm. Mappestriktur som:
H:billeder
H:billeder\ferie
H:billeder\ferie\2008
H:billeder\ferie\2008\italien

Osv.

Nu ku jeg godt tænke mig en f.eks  billeder.html eller andet, Som man lukker op. Her skal så have nogle dropdown menuer hvor jeg kan vælge f.eks ferie og i næste dropdown et årstal og den sidste vælger sted. Herefter åbner den så mappen.
Helt kanon ville det være hvis man havde en til allersidst hvor man fik listet filnavn (billede navn) og det billede så lukkede op.
Avatar billede keysersoze Guru
09. oktober 2014 - 21:01 #1
Medmindre du vil hardcode alt bør du gå lidt videre end bare HTML, nemlig noget PHP eller .NET hvormed du dynamisk kan aflæse hele mappestrukturen og billederne.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
09. oktober 2014 - 21:03 #2
Okay... Forslag til hvad det kræver og evt. Noget der er lavet, som blot skal ændres?
Avatar billede johnnylassen Seniormester
09. oktober 2014 - 21:07 #3
Den server billederne er en alm filserver uden webserver eller andet. Og det skal kunne køres fra enhver pc i huststanden.
Avatar billede Slater Ekspert
10. oktober 2014 - 08:09 #4
Så får du ikke nogen hjælp fra HTML, desværre. Det vil kun betyde en mangedobling af arbejdet for dig.

Du kan godt lave en hardcodet liste over mapper, men så skal du hver gang du laver en ny mappe ind og rette i HTML'en. En liste over billederne er nærmest helt udelukket, med mindre du er masochist.

Der findes nok andre teknologier, der er langt bedre egnet til det. Engang for mange år siden var der et program til at lave interaktive menuer til CD'er/DVD'er, som ville kunne hvad du efterspørger, men jeg kan desværre ikke huske hvad det hed, og aner ikke om det findes længere. Kan være andre kan hjælpe.

Ellers kan du altid skrive dit eget program i et hvilket som helst sprog der kan lave GUI programmer til dit valgte styresystem. Men det kræver naturligvis viden om programmering.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
09. november 2014 - 20:44 #5
lukker
Avatar billede keysersoze Guru
10. november 2014 - 07:52 #6
tak for hjælpen...