Avatar billede OKS Novice
09. oktober 2014 - 22:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre properties på en Button ved hjælp af variabel

Hej.

Jeg har et antal knapper (Button) på min side. Jeg vil gerne i 'code behind' kunne ændre teksten på en knap vedr. hjælp af 2 variable. Nemlig en med ID'et på knappen og en med den nye tekst til knappen. Variablerne kommer fra en database og skal styre navngivningen af knapperne.

Lidt a la nedenstående, hvis ButtonName indeholder navnet på knappen og NewText indeholder den tekst jeg ønsker at skifte til:

ButtonName.Text = NewText

Er det nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2014 - 01:46 #1
ja - og hvad er problemet?
Avatar billede OKS Novice
10. oktober 2014 - 08:32 #2
Problemet er, at jeg ikke ved, hvordan jeg får computeren til at skelne imellem hvornår ButtonName er en string og hvornår det er en knap.

Jeg er ikke så skarp til programmering, men forestiller mig noget lignende denne pseudo-kode:

        Dim ButtonName As String = "Button32"    'knappens ID
        Dim NewText As String = "Test"            'knappens tekst
        Dim Btn As Button
        Btn(ButtonName).Text = NewText

Det virker ikke, men jeg håber det viser, hvad jeg gerne vil. Som nævnt tidligere er det meningen at jeg vil ændre tekst på mine knapper baseret på data fra en database.

Anyone?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2014 - 14:56 #3
Ah - nu forstaar jeg.

En mulighed var at gemme map fra navn til kontrol.

Altsaa:

Dim map As New Dictionary(Of String, Button)
map.Add("Button22", Button22)

og daa referere:

map.Item(ButtonName).Text = NewText
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2014 - 15:06 #4
Alternativ:

Dim btn As Button = CType(FindControl(ButtonName), Button)
btn.Text = NewText
Avatar billede OKS Novice
10. oktober 2014 - 15:55 #5
Hej Arne_V
Jeg har brugt din alternative løsning. Det virker perfekt.
Mange tak for hjælpen.
Send et svar til dine point.
Go' weekend.
/ OKS
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2014 - 16:19 #6
svar