Avatar billede eiken Nybegynder
09. oktober 2014 - 23:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny Installation C: bliver til G;

Min HD har fået en masse dårlige sektore så jeg har købt en ny.
Når jeg installerer Windows får den ikke noget C drev.
Partionen som Windows ligger på kommer til at hedde G:.
Det giver mig en masse problemer idet den gerne skulle virke lige som tidligere.
Jeg kan ikke få lov til at omdøbe drev G: til C:
Hvad gør jeg ?
Avatar billede Broxigar Praktikant
10. oktober 2014 - 00:35 #1
Hej Eiken,

Har du den gamle harddisk med en Windows installation siddende i computeren mens du installerer Windows på den nye harddisk?

Mit bedste råd er:
(Husk altid at tage backup af eventuelle filer først)
1. Tag den gamle harddisk ud, eller bare afmonter kablerne til den.
2. Start Windows Installationsdisken
3. Slet alle partitioner på den nye harddisk
4. Vælg den nu upartitionerede harddisk som der hvor Windows skal installeres og lad Windows selv oprette partitionerne der er nødvendige
(5.) Du kan skrumpe C:\ partitionen efterfølgende hvis du vil partitionere harddisken yderligere
10. oktober 2014 - 06:41 #2
... netop ...

Du kan IKKE efterfølgende manuelt/automatisk ændre Styresystemets G: til C:  !!! Der er 100% forfra !!!
Avatar billede eiken Nybegynder
22. oktober 2014 - 00:19 #3
Nej, den gamle HD er fjernet fra computeren.
Der er ingen partioner på den nye HD, den er helt ny og har aldrig været brugt.
...og lad Windows selv oprette partitionerne der er nødvendige, Det kan Windows ikke finde ud af. Kun jeg ved hvor mange og hvor store partionerne skal være.
...Du kan skrumpe C:\ partitionen efterfølgende,....
Sludder og vrøvl, jeg sidder og skal oprette en ny Windows installation på min 10 år gamle Medion, Der kan ikke hentes motherboard drivere til at installerer Win 7,8,8.1 eller 10.
Så den kommer til at kører videre med XP home og så kan man ikke skrumpe nogen partion.
---
Jeg er nu startet helt for-fra. Der er kun monteret DVD-bænnder og en HD (WD 2 TB).
Jeg får stadig ikke noget C-drev, det hedder stadig G:\
Hva' fanden er det for noget Fuck,.... ???
Avatar billede eiken Nybegynder
22. oktober 2014 - 00:22 #4
Kan man ikke udvige pattionen C:\ på en Win 7 computer ?
Avatar billede eiken Nybegynder
12. april 2015 - 17:36 #5
SUX