Avatar billede moli Nybegynder
10. oktober 2014 - 13:21 Der er 8 kommentarer

IF sætning i Word flettefelter

Hej,

Er der nogen der ved om der kan være problemer med at
arbejde med ÆØÅ og , i IF sætninger?

Jeg har f.eks. følgende sætning, og den ignorer Word:

{IF{MERGEFIELD Sagsbeh_type} = "Advokatfuldmægtig" "Advokatfuldmægtig"}

Men laver jeg den om til nedenstående så virker den:

{IF{MERGEFIELD Sagsbeh_type} <> "Advokat" "Advokatfuldmægtig"}

Jeg har også forsøgt nedenstående som også bliver ignoreret:
{IF{MERGEFIELD Sagsbeh_type} = "Advokat, Partner" ""}

Håber der nogen der kan svare på dette :-)
Avatar billede finb Ekspert
10. oktober 2014 - 14:19 #1
Ja, æøå kan godt forvirre word,
men du kan nemt lave en makro,
der ændrer: æ=ae, ø=oe, å=aa.
Og den sidste:
(Advokat,partner) -det er nok
kommaet, som forvirrer word.
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
10. oktober 2014 - 15:05 #2
Jeg har prøvet at lave en test med dine eksempler, hvor jeg har oprettet et Excel ark med kolonnen Sagsbeh_type derinde holder:

Advokatfuldmægtig
advokat
blalbla
asdflasdf

{IF{MERGEFIELD Sagsbeh_type} = "Advokatfuldmægtig" "Advokatfuldmægtig"} <--- virker fint hos mig, jeg bruger Office 2013.

Kan det være din database som har et problem med æøå? :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. oktober 2014 - 15:08 #3
Der er ikke noget forkert ved feltkonstruktionen:
{IF{MERGEFIELD Sagsbeh_type} = "Advokatfuldmægtig" "Advokatfuldmægtig"}

Bogstaverne æ, ø og å bør ikke give problemer (og heller ikke kommaet i "Advokat, partner").

Men din feltkonstruktion betyder præcis dette:
Hvis værdien af "Sagsbeh_type" i datakilden er "Advokatfuldmægtig", så skal resultatet af feltet i Word være "Advokatfuldmægtig" - hvis værdien af "Sagsbeh_type" er en hvilken som helst anden end "Advokatfuldmægtig", skal feltet ikke vise noget. Måske det ikke er det, du vil opnå? Det virker korrekt her.

Hvis du vil have feltet til at vise noget andet, hvis ikke værdien er "Advokatfuldmægtig", skal denne anden værdi indgå i et ekstra sæt citationstegn før sidste feltklamme:
{IF{MERGEFIELD Sagsbeh_type} = "Advokatfuldmægtig" "Advokatfuldmægtig" "En anden værdi her"}
Avatar billede moli Nybegynder
10. oktober 2014 - 15:46 #4
Hej Lene,

Jeg vil have den til at vise Advokatfuldmægtig hvis sagsbeh_type er lig med Advokatfuldmægtig.

Hvilken version af Word har du prøvet i?
Jeg bruger pt. Word 2010 - men tror jeg skal prøve version 2013,
IT-Guffe skriver i hans svar at han bruger den version.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. oktober 2014 - 16:22 #5
Jeg har testet i Word 2010.
Hvad er din datakilde?
Avatar billede moli Nybegynder
10. oktober 2014 - 16:33 #6
Min datakilde er Navision - der kører på en MSSQL.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. oktober 2014 - 17:07 #7
Så har problemet muligvis/sandsynligvis noget at gøre med en opsætning relateret til Navision (som også IT-GuFFe nævner). Det er desværre ikke noget, jeg har mulighed for at hjælpe med.

Jeg fandt denne gamle sag: http://www.navisionguider.dk/Debat1390.html
Om den indeholder noget, du kan bruge, ved jeg ikke.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. oktober 2014 - 17:09 #8
Det var en fejl, at min post #7 blev lavet som svar (skulle blot have været en kommentar).