Avatar billede riefart Seniormester
11. oktober 2014 - 08:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Helt anderledes visning i IE end i Crome

Jeg arbejder på en side for en kunde og har et vældigt problem:
Siden tolkes helt forskelligt i Crome og i IE11. Siden validerer korrekt, jeg har indsat conditional comments (som af en eller anden grund slet ikke fortolkes af IE) samt et reset stylesheet. Intet hjælper.
Hva' dælen do I do (wrong)? Siden ligger her: http://riefart.dk/kunder/christel/du_er_barn.php
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. oktober 2014 - 17:21 #1
Men der er et par, små, valideringsfejl i CSS-erne
Avatar billede riefart Seniormester
11. oktober 2014 - 17:59 #2
Det er rigtigt; en farve og lidt kreation med en border.
Men de kan da ikke være årsag til den gennemgribende forskel, som IE laver?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. oktober 2014 - 18:38 #3
Næppe derfor, nej. Men det er for tidligt at spørge om hjælp før diverse validatorer har sagt god for siden. Men hjælper det noget at rette de fejl?

Iøvrigt ser firefox ud til at gøre det på en 3.de måde ;)
Avatar billede keysersoze Guru
11. oktober 2014 - 18:40 #4
God kode er altid valid kode - men valid kode er ikke nødvendigvis god kode. I FF får man et helt tredje resultat og det viser for mig at din struktur ikke er god nok - jeg kan ikke pege på et enkelt quickfix, men du har en for mig lidt underlig sammenblanding af float, margin og position så prøv at arbejd lidt mere med det.
11. oktober 2014 - 19:50 #5
Safari og Crome viser siden på cirka samme måde, og det er vel den visning du vil have, til forskel fra den måde det vises i IE og i FF.
Nu er jeg ikke den store ekspert i de sager, men jeg har før arbejdet noget med FF's Firebugs (som jeg finder helt enormt nyttigt.)  Den prøvede jeg at lege lidt med.  Du har en <div id="sideblokke"> og indeni den en <div id="blok1_barn">.  I blok1_barn har du et style element "min-height:350px".  Da jeg fjernede dette style element viste FF pludselig siden på samme måde som på Crome.  Du kunne jo prøve om det at fjerne "min-height:350px" også virker som quick-fix på IE.  Hvad så den underliggende årsag er til at dette style-element forvrænger udseendet i nogle browsere ved jeg ikke.  Det skal der klogere hoveder til.
Avatar billede riefart Seniormester
11. oktober 2014 - 22:17 #6
Christian_Belgien. Fantastisk!
Du har ramt den lige på kornet. Det var lige det der skulle til. Tak for hjælpen og smid straks et svar.
11. oktober 2014 - 23:03 #7
Ok, svar fra mig.  (Naturligvis er det 'akademiske' problem ikke løst, hvad der gør, at dette style element får det til at se forskelligt ud i de forskellige browsers.)