Avatar billede tdh1309 Juniormester
13. oktober 2014 - 16:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IIS 7 opsætning, "local host" er blank?

Hej

Jeg har netop forsøgt at installere IIS 7 (på Windows 7), men når jeg via IE tilgår local host, er der bare en blank side.

Umiddelbart gætter jeg på nogle rettigheder der ikke er sat korrekt op.

1) På stien C:\inetpub\wwwroot kan jeg se siden iisstart, men jeg kan eks. ikke kopiere den.
2) Jeg kan ikke oprette nye html filer (også grundet rettigheder)

Jeg håber der sidder en derude med et godt svar :-)
Avatar billede tdh1309 Juniormester
13. oktober 2014 - 16:07 #1
Ps. http://localhost/iisstart.htm giver også et blankt resultat
Avatar billede Deepone Nybegynder
13. oktober 2014 - 16:19 #2
Har du oprettet en website under IIS manageren ?
Samt sat bindings op ?
Avatar billede tdh1309 Juniormester
13. oktober 2014 - 16:43 #3
Har du oprettet en website under IIS manageren ?
- Det er nok et nej, hvor er ISS manageren?

Samt sat bindings op ?
- Hvilke binding?

Mvh. Thomas
Avatar billede Deepone Nybegynder
13. oktober 2014 - 17:22 #4
IIS fungere ikke på samme måde som apache server med at du bare kan ligge filerne ind i mappen og så kører det..

Når du har installeret IIS skulle du gerne kunne finde IIS manageren i Control Panel -> System and Security -> Administrative Tools

Når du har åbnet den skal du højreklikke på Sites derefter Add website..

Hvor du skal skrive alle oplysninger om sitet.

Du kan evt. læse mere om hvordan du gør her.
http://support2.microsoft.com/kb/323972
Avatar billede tdh1309 Juniormester
13. oktober 2014 - 17:41 #5
Cool, kom med et svar 😄 Så skal jeg lege efter maden.
Avatar billede Deepone Nybegynder
13. oktober 2014 - 17:59 #6
Bare tag dem selv, jeg samler ikke på point :)
Avatar billede tdh1309 Juniormester
13. oktober 2014 - 19:15 #7
Ok, og tak for hjælpen 😄
Avatar billede tdh1309 Juniormester
14. oktober 2014 - 14:51 #8
Hej Deepone

Det driller nu stadig, jeg har ellers fulgt "opskriften" fra dit LINK 100%.

Et par korte spørgsmål:

Ser bindingen korrekt ud?
Bindinger: http:*:80:

Siden skal køre som localhost, så den kaldes vie IE ved:
http://localhost/index.html

Håber du ser beskeden, og har lyst og mulighed for at hjælpe?
Avatar billede tdh1309 Juniormester
14. oktober 2014 - 15:10 #9
Ps.
Der er valgt "Pass-thrugh-godkendelse".

Når forbindelsen testes kommer advarslen "Adgangen til stien kan ikke bekræftes (C:\initpub\wwwroot)."
Avatar billede tdh1309 Juniormester
14. oktober 2014 - 15:29 #10
Pps. nu ser det ud til at være lykkedes. Er lidt i tvivl om hvad jeg pludselig har jeg rigtigt :-(

Nu skal jeg så bare have styr på skrive adgang til min webfolder :-)