Avatar billede saxbjoern Nybegynder
13. oktober 2014 - 20:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hide / when

Hej Eksperter

Maaske er det ret logisk (det er det for det virker med "alias"), men jeg kan ikke se logikken :-)

Har et "type" felt paa min form, med adskillige keywords

Herefter har jeg 2 felter paa min form som skal skjules hvis alle andre end de to vaerdier (telefon, email) i "type" feltet er valgt. type er et ikke multi-value-felt

Saaledes...Flueben i Hide/when Koden:
Type !="telefon" : "email"

Hvorfor virker det ikke her...?? Det er ikke foerste gang jeg har lavet det, men her virker det ikke. Har det nogen forskel om det er store bogstaver TELEFON/EMAIL?? nej vel, for det bliver vel bare laest som tekst i type-feltet.

Jeg giver den 200point :-)
vh
Charlotte
Avatar billede yeager Nybegynder
20. oktober 2014 - 12:39 #1
Hej Saxbjørn, Har du fået løst denne?
Prøv med: @IsNotMember(Type; "type1":"type2")
Avatar billede saxbjoern Nybegynder
21. oktober 2014 - 14:09 #2
Hej Igen

Nej :-( det virker ikke... Den accetere slet ikke NOGEN liste eller for den sags skyl noget, kun hvis der er een opcion i Hide/When

Feks. skjul hvis type="test"...
saa virker det hvis jeg markere "test" i feltet type.

Hvorfor?? en del af mine opcions i "Type" er med store bogstaver for de bruges mest hyppigt, men det er det hele... Hvis jeg bruger to alm. typer fra feltet virker det heller ikke...??

MVH
Charlotte
Avatar billede yeager Nybegynder
21. oktober 2014 - 15:00 #3
Det skal virke ;o)
Der er nok en eller anden simpel fejl et sted.

Lad os se på et eksempel fra help:
@IsNotMember("computer";"printer":"computer":"monitor")

Her skal du så erstatte "computer" på venstre side af semikolon med feltnavnet (og uden anførselstegn).
@IsNotMember(feltnavn; "printer":"computer":"monitor")

Store/små bogstaver....
Du bliver nødt til at observere case for værdierne i feltet contra i hide-when listen. Denne funktion er case-sensitiv.

Jeg klokker nogle gange i semikolon og kolon - skal være som i eksemplet.

Sker der heller ikke noget hvis du bruger re-fresh på dokumentet efter at du har ændret værdien i feltet?

MvHans

PS: Hvis man bruger det med roller (super metode) skal rollen skrives med anførselstegn og square-brackets:
@IsNotMember("[Admin]"; @UserRoles) Altså hvis brugeren ikke har rollen "Admin" i ACL'en bliver udsagnet sandt og hide-when skjuler.
Avatar billede saxbjoern Nybegynder
21. oktober 2014 - 19:36 #4
Jo, nu virker det... Har ikke gjort NOGET andet end lade feltet vaere med koden. Lukke Notes. Slukke computeren, og vende tilbage 5 timer efter. Taende det hele....lave et par design aendringer andet steds...og nu virker det???!? Har ikke roert koden i Hide/When feltet....Saert

Men det virker :-) Takker for svaret

MVH
Charlotte
Avatar billede yeager Nybegynder
22. oktober 2014 - 12:43 #5
Jammen selv tak for ingenting.
Avatar billede saxbjoern Nybegynder
22. oktober 2014 - 23:35 #6
Hej igen

Jeg tror det er en Casch i min pc der ligget... for det sker ofte og ret tit at jeg skal lukke Notes ned og starte paa ny mens jeg programere. feks i forbindelse med opslag af keyword som jeg har i et dokument paa databasen. (saa brugere ... eller mig selv kan oprette nye keywords uden os designere... OK jeg programere for/til mig selv, men benytter/genbruger gamle DB opsaetninger.

Hvorfor dog ikke bruge/genbruge det aeld gamle Copy/paste :-)

Det virker og det er det vigtigste
Takker paa ny