Avatar billede madseksperten Nybegynder
14. oktober 2014 - 09:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Access denied for localhost

Hejsa

Jeg er i gang med at at lave et script i php, som skulle oprette forbindelse til min MySQL database på localhost. Jeg bruger MySQLWorkbench.

Jeg har fået lavet connection i MySQLworkbench til MySQL databasen. Men når jeg prøver at oprette en database:

http://postimg.org/image/7rwb9k3vv/

Når jeg prøver at oprette en database får jeg denne fejlbesked:

http://postimg.org/image/l6m98i3z9/

Jeg har googlet lidt rundt, men kan ikke rigtig finde nogen løsning på hvad der er i vejen. Er der nogle som kan se hvad jeg gør forkert?

Mvh Mads
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2014 - 09:43 #1
Det ser ud til at du forbinder med en simpel bruger, der ikke kan meget. Log in med brugeren root, med det password du oprettede root med.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
14. oktober 2014 - 09:54 #2
jamen det lader jo til at virke :-) Har åbenbart brugerid og kode til root og root.

Kan man ikke ændre det på en måde?

Mvh Mads
ps ligger du et svar og tak for hjælpen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. oktober 2014 - 09:59 #3
Ingen point til mig, tak. Svar selv, og accepter dit eget svar.

Normalt vil man så med root oprette flere brugere, der hver især har adgang til een eller flere databaser.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
14. oktober 2014 - 13:26 #4
Ok super. Mange tak for det :-)

mvh Mads