Avatar billede bas Forsker
16. oktober 2014 - 13:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

img på usb

Hej

Jeg bruger Windows 7. Jeg har en bærbar PC, som jeg vil prøve at lave en fuld installation af Chrome OS på.
Jeg har prøvet at følge vejledningen på http://chromeos.hexxeh.net/ .
Når jeg i Windows vil tjekke, om filen er kommet over på min USB pen, får jeg bare at vide, at drevet skal formateres.
How come? Kan jeg ikke tjekke det på en eller anden måde?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2014 - 13:48 #1
Windows kan ikke se en Linux formatering. Men du kan køre en Linux live CD, som f.eks. Lime eller Ubuntu, så kan du se Crome OS der.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. oktober 2014 - 16:31 #2
alt andet lige - prøv at boote på usb'en - ellers kan det jo være ligemeget.
Avatar billede bas Forsker
17. oktober 2014 - 10:08 #3
Tak for jeres indlæg.
Der sker ikke noget, når jeg prøver at boote på den bærbare pc. Det er dog tidligere lykkes mig at
installere ubuntu på den. Men det er måske også et andet format?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2014 - 19:58 #4
Chrome OS - ny version. Se expert: de har en HP Chromebox til 1299kr inkl 16gb ssd og 100gb google drev (2 år).
Avatar billede bas Forsker
20. oktober 2014 - 14:35 #5
Tak, men jeg vil bare prøve det på den bærbare PC jeg har i forvejen, hvis det er muligt. Ellers kan jeg måske lægge Lubuntu på den i stedet for.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. oktober 2014 - 15:13 #6
Jeg ville så vælge en ubuntu. Chrome OS i en gammel udvikler-version er ikke værd at bruge tid på.
Avatar billede bas Forsker
20. oktober 2014 - 16:30 #7
Tak, vil Lubuntu den nuværende version være et bud, eller skal jeg i så fald vælge den kommende version?
Jeg er ikke pjattet med den gængse "almindelige" Ubuntu.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. oktober 2014 - 17:38 #8
Prøv at se på Mint. Den er meget win7 agtig.
Avatar billede bas Forsker
20. oktober 2014 - 20:46 #9
Hej

Mange tak. Jeg har lige installeret Mint i stedet og ja, den er meget win 7 agtig. Den virker kvik.
Kan man oprette genveje til programmer på skrivebordet ligesom i Windows?
Kan man bruge mobilt bredbånd vha. usb dongles?
Det er nok ting jeg kan google mig til.

claes57, poster du et svar?
Avatar billede bas Forsker
20. oktober 2014 - 20:49 #10
Har fundet det med shortcuts, det er nemt.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. oktober 2014 - 20:59 #11
Bare luk selv. Mint er min foretrukne til win-til-Linux konvertering af brugere.
Avatar billede bas Forsker
20. oktober 2014 - 21:31 #12
ok, og endnu en gang tak.