Avatar billede MatiasN Nybegynder
16. oktober 2014 - 21:32 Der er 16 kommentarer

Hjæælp hele min computer fucker!

Jeg har virkelig desperart brug for hjælp!!! Aner ikke hvad der er sket men min computer har lige pludselig valgt at gøre så jeg intet kan åbne( http://i62.tinypic.com/xmobaw.jpg).. Når jeg trykker på noget står der "http://i61.tinypic.com/2edqpax.jpg"... Når jeg vil gå ind i kontrolpanelet for at gendanne computeren skriver den "http://i57.tinypic.com/15z366x.jpg"

Ved slet ikke hvad jeg kan gøre, ville blive max glad hvis nogle af jer kunne hjælpe mig!
Avatar billede solonox85 Nybegynder
16. oktober 2014 - 21:41 #1
Det Ser ud til at være blevet slettet, prøv at gendande din pc til en dag du kan huske hvor den kørte godt.
Avatar billede MatiasN Nybegynder
16. oktober 2014 - 21:50 #2
Den virkede fint i går. Problemet er at jeg ikke kan gendanne den, jeg kan ikke komme ind under kontrolpanelet. :)
Avatar billede solonox85 Nybegynder
16. oktober 2014 - 22:05 #3
er det nogen bestemte filer, eller er det hele din computer, som er blevet de hvide filer?
Avatar billede MatiasN Nybegynder
16. oktober 2014 - 22:16 #4
Det er alt, udover de standart spil som ligger på computeren i forvejen.
Avatar billede solonox85 Nybegynder
16. oktober 2014 - 22:32 #5
Tror du skal have fat i din windows cd og formater din pc, tror alt er slettet og når du ikke kan gendanne så det lidt den eneste vej :)
Avatar billede kurtba Ekspert
16. oktober 2014 - 22:37 #6
Du skal jo ikke i kontrolpanel for at systemgendanne. Det gør du under systemværktøjer, hvor systemgendannelse ligger. Præcis placering afhænger af styresystem, som du ikke skriver noget om.
På flere versioner af Windows, kan man under boot trykke gentagne gange på F8, så man får mulighed for at boote til fejlsikret osv. Så vælger man at den skal boote til kommandoprompt.
I kommandoprompten skriver man så rstrui.exe og så starter gendannelsessystemet op derfra, og man kan vælge, hvor langt man vil gå tilbage osv.
Avatar billede MatiasN Nybegynder
16. oktober 2014 - 22:42 #7
Solonox85, den CD har jeg desværre ikke.

Kurtba, jeg kan slet ikke gå ind under noget. Når jeg vil gå ind under systemværktøjer skriver den bare det sammen som hvis jeg vil åbne noget af alt det andet.
Avatar billede solonox85 Nybegynder
16. oktober 2014 - 22:47 #8
Det jeg ked af og høre, for alt ser slettet ud, hør nogen af dine venner eller sådan noget om de måske har en cd :)
Avatar billede kurtba Ekspert
16. oktober 2014 - 22:58 #9
Så prøv metoden til at boote til kommandoprompt i stedet. Evt fortæl hvilken version styresystem du har. Jeg har reddet flere pc.er for diverse fejl ved at boote til kommandoprompt og lave systemgendannelse derfra.
Avatar billede MatiasN Nybegynder
16. oktober 2014 - 23:01 #10
Jeg kan heller ikke åbne det der hedder ''kommandoprompt''
Hvordan ved man hvilken version styrestem man har? :)
Avatar billede kurtba Ekspert
17. oktober 2014 - 00:44 #11
Det undrer mig, at du ikke kan åbne kommandoprompt. Trykker du F8 under boot og får menuen frem - eller hvad går galt.
Du ved vel om du har win xp, vista, win7 eller win 8?
17. oktober 2014 - 05:40 #12
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Fejlsikker tilstand - Systemgendannelse ???
Avatar billede klaudi Ekspert
17. oktober 2014 - 11:30 #13
Ud fra billeder gætter jeg på vista eller win 7!

Du skal have gendannet dine fil tilknyttelser,
prøv at søge på restore win 7 file associations
http://bit.ly/1rFLZ4D
Avatar billede MatiasN Nybegynder
17. oktober 2014 - 15:02 #14
kurtba hvad mener du med under boot? Jeg har på ingen måde forstand på computer så aner ikke hvad min computer er, men kunne forstille mig det var win7.

Problemet er at alle filer er lavet om til .lnk og kan derfor intet åbne. Og det er alt! både styresystem og kontrolpanel osv. Medmindre der er en smart lille gennemvej man kan bruge.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2014 - 17:01 #15
Lige når du starter din computer skal du spamme F8 knappen til et billede ala dette kommer frem:
http://www.w7h.dk/wp-content/2010/03/16.jpg
Her er der jo flere muligheder.
Du kan prøve sidst kendte konfiguration hvor systemet virkede.
Virker det ikke så prøv fejlsikret tilstand, og gå i start-programmer- tilbehør- systemværktøjer-systemgendannelse og vælg en dato hvor systemet virkede.
Avatar billede kurtba Ekspert
17. oktober 2014 - 20:18 #16
Jeg vil gerne lige tilføje til det, som 220661 skriver. Jeg forventer ikke, at du vil kunne mere i fejlsikret tilstand end under normal tilstand. Men når man følger anvisningen om at trykke F8 indtil der kommer en menu frem, som bl.a. giver mulighed for at boote til fejlsikret tilstand, så vil der også være mulighed for at vælge, at den skal gå ud i en fejlsikret kommandoprompt.
Det er der jeg anbefaler at man starter fejlsikret tilstand ved at skrive rstrui.exe.
Men rstrui.exe kan ligge forskellige steder alt efter om det er i xp, vista, win7 osv., så derfor har man brug at vide hvilket styresystem der er tale om.
Er man heldig så virker det umiddelbart ved at taste rstrui.exe og andre gange skal man skrive den sti som rstrui.exe ligger på.
Man skal ikke forestille sig, at det er win7, man skal vide det.
Se om der sidder en mærkat på computeren om styresystem eller se i den medfølgende dokumentation.