Avatar billede soerenburesoe Nybegynder
20. oktober 2014 - 15:57 Der er 1 løsning

2 kostpriser i NAV 2013

Hejsa,

Et hurtigt spørgsmål.

Kan det lade sig gøre at kører med 2 kostpriser i MS Dynamic Navision 2013 version ?

Forklaring:
KOSTPRIS 1
F.eks en konsulent kostpris på hvad sælgeren kan se det koster i kostpris at sende ham ud til en kunde..(synligt for alle)

KOSTPRIS 2
Den faktiske kostpris det koster rent økonomisk. Konsulenter aflønnes jo bekendt forskelligt men ingen kender hinandens kostpris...(synligt kun for økonomi afd.)

ALTERNATIVT:
Kan det jo også være en vare - hvor sælgeren får provision af en standard kostpris men hvor indkøbs kostprisen jo kan variere fra leverandør til leverandør hvis indkøbsafdelingen vælger at bruge forskellige leverandører på samme produkt.

Hva siges ?
Avatar billede soerenburesoe Nybegynder
22. oktober 2014 - 10:03 #1
Standard kostpris med varians metoden i NAV ser ud til at løse problemet umiddelbart...

Kostprisen er fast i "inventory" og hvis indkøbsprisen variere over flere indkøb / leverandører posteres differencen på varians konti og ikke i inventory som stadigvæk vil vise samme standard kostpris.

Ulempen er at hvis standard kostpris ikke løbende bliver opdateret vil salgspris måske være for lav og det samme med DG idet den er baseret på standard kostpris og ikke aktuel kostpris...