Avatar billede bonogo Nybegynder
20. oktober 2014 - 20:48 Der er 1 kommentar

Opgrader PC / Grafikkort

Jeg ønsker at opgradere min søns pc, så han kan spille nyere spil, bla. call of duty osv.

Jeg tænker at der skal installeres et grafikkort, og evt. større strømforsyning, men hvordan finder jeg ud af hvad motherboardet max kan håndtere.

Det er en Acer Asphire M3201
Operativ System    Microsoft Windows 7 Ultimate
Motherboard
CPU Type: DualCore AMD Athlon 64 X2, 3000 MHz (15 x 200)

Motherboard Navn: Acer RS780HVF
Motherboard Chipset: AMD 780G, AMD Hammer

System Hukommelse
4 GB : Nanya NT1GT64U8HB0BY-25D    1 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM  (6-6-6-18 @ 400 MHz)  (5-5-5-15 @ 333 MHz)  (4-4-4-12 @ 266 MHz)

Jeg kigger på den blå afvis efter geforce grafikkort måske 8800GTX (GTS) 9800GTX enten 512 eller 1024 eller lignende kort, men ved ikke om de kan håndteres af computeren.

En del kort jeg har kigget på kræver pci expres 2.0, men jeg ved ikke om mit motherboard understøtter dette.

Ved også at jeg skal have fat i en større strømforsyning.

Gode råd og ideer modtages, på hvad computeren kan håndtere.

Findes der steder på nettet, hvor man i fremtiden kan se hvad ens hardware max. kan opgraderes til
Avatar billede Slater Ekspert
20. oktober 2014 - 22:48 #1
Begge grafikkort du nævner er meget gamle, og vil ikke kunne spille ret mange nyere spil, og få kun i laveste indstillinger.

Det er lidt svært at finde information om det motherboard, måske fordi det også er gammelt, men hvad jeg kan finde om det på ikke så officielle kilder, har det et PCIe 2.0 16x slot, så det kan sådan set bruges med ganske nye kort, så længe det får strøm nok. En ældre strømforsyning vil sandsynligvis ikke have de rigtige udgange.