Avatar billede Rune Sommer Mester
20. oktober 2014 - 22:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke ændre "close-lid" action med en admin-låst pc.

Min arbejds-PC/laptop er lavet ud fra et image som er standard for alle virksomhedens computere. Når jeg bevæger mig rundt, ønsker jeg dog at jeg kan lukke computer-låget i, uden at min PC går i slumre eller dvale.
Men lige præcis disse indstillinger er deaktiverede for ændringer, ligesom at jeg heller ikke selv kan bestemme, at computeren må stå tændt i mere end 30 minutter ad gangen, før den går i slumre. Det har jeg dog fundet en løsning på: MouseJiggle-program.
Men det generer mig stadig enormt meget, at jeg skal rende rundt med en åben (og derved mere skrøbelig) laptop på armen, for at undgå at den går i slumre, for de 100 skridt jeg tager fra et lokale til et andet.

Er der på en eller anden måde en ting/et program der gør, at jeg kan ændre "close-lid" funktionen, selvom denne feature er deaktiveret?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
28. oktober 2014 - 10:22 #1
Hvis du ikke har rettigheder til det, så skal du nok kontakte din IT-afdeling. Det kan være låst på flere forskellige måder, så derfor kan de bedst åbne for det.
Avatar billede Rune Sommer Mester
29. oktober 2014 - 07:14 #2
Det er nok desværre det der skal til - bortset fra at det gør de sandsynligvis ikke, da imaget rulles ud til mange hundrede medarbejdere.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
30. oktober 2014 - 09:52 #3
Det kan være du har ret.

Men jeg ville da mene at argumentet "Det er dumt at jeg skal gå rundt med en åben laptop, da det øger risikoen for skader" eller noget lign. måske kunne hjælpe lidt.
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. februar 2015 - 00:39 #4
Lukkes.

Nogen der vil dele points?
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. februar 2015 - 00:41 #5
IT-afdelingen var ikke til at stikke i, forresten. Det må være som det er. YAY arbejdsmiljø og muligheder  :-/
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
15. februar 2015 - 16:29 #6
Sådan er IT-afdelinger en gang imellem. Så må de leve med de materielle skader der kommer.
Så kan de lære det.
Points gemmer du bare til en anden dag.