Avatar billede kris919g Nybegynder
21. oktober 2014 - 15:59 Der er 3 kommentarer

Ny Android telefon.

hey jeg står og gerne vil gå fra iphones, og vil rigtig gerne starte på ubuntu eller android. (styresystemer til telefon) men jeg har ingen ide om hvor jeg kan finde alle disse telefoner. inde for Android kunne jeg godt tænke mig noget ala samsung 5s, men har hørt at google er fremtiden. men hvordan går det med htc for tiden i forhold til deres mobile? for sidst jeg havde sådan en gik det helt galt. men tænkte på hvad i kan anbefale af mobiler med android og ubuntu. jeg vil rigtig gerne høre fra jer.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. oktober 2014 - 16:27 #1
Vil du have hurtige opdateringer -> Nexus
Vil du have meget for pengene -> oneplus one
Vil du have godt kamera -> Sony
Vil du have den med bedst karakterer/kritik -> HTC one M8 (tror jeg nok)

Ubuntu er helt nyt, så det har jeg ingen erfaring med.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2014 - 16:52 #2
Køb htc one M8 google play edition. Eller nexus eller oneplus one du kan købe om 6 dage i 1 time.
Kig på youtube, se hvad du syntes er bedst (jeg kan godt lide MKHD videoer)
Avatar billede dbentzen Nybegynder
04. marts 2015 - 22:12 #3
Der findes INTET korrekt svar til din problemstilling.. Den eneste der kan vurdere om en telefon er god eller dårlig er DIG.

Arbejder selv i telebranchen og vi plejer at opdele mærkerne i deres stærke sider, dog skal det siges, at ALLE TOPMODELLER er gode på alle punkter.. Det er blot et spørgsmål om hvad man sætter den op imod..
Hvis du sætter en opel op imod en ferrari er den "dårlig" i optræk.. Men alt er relativt..

Men her er vores (mine) opdelinger:

HTC - Bedste lyd på markedet og flot design

SONY - Førende på batteri og beskyttelse mod væske/støv samt PIXEL kamera (HUSK mange pixels er ikke ensbetydende med godt kamera..)

Samsung - All around med flotte billeder og mange mange funktioner

LG - Førende på nytænkning og meget gode batterier. Første buede telefon, smartassistent osv osv. LG er lidt mere nørdet.

Huawei - prisvenlige telefoner som læner sig op af APPLE i udseende (software)

Nokia - Naaaaaah... Kører alligevel windows...

Personligt har jeg bedst erfaringer med HTC. Virkelig flotte billeder med deres linse og ultra pixels (er de dog gået væk fra i M9), men især det ekstra kamera på M8 er fantastisk! Her kan du ALTID, uden forarbejde, redigere focus på dine billeder og tilføje fede effekter. Og så har den vanvittig lyd og fint batteri.

Men generelt på markedet pt, vil jeg sige at Z3/Z3 compact er den bedste telefon. Flot batterilevetid, flotte billeder, god holdbarhed og kraftig telefon - dog lidt for meget pjat i softwaren ligesom ved samsung..

Men i bund og grund skal du gå ned i den lokale telebutik og afprøve telefonerne.. Lad ikke en betalt anmelder fortælle hvilket kamera der er bedst - afgør det selv! For måske synes du mørke billeder er pænere end lysere?? Got the point? :-)

Held og lykke!